fa en
فروردين 1399
مجتبی زینی‌وند، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی: «سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی» باعث رعایت عدالت و انصاف خواهد شد
منتشرشده در اخبار

مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی، اظهارداشت: حدود 17 هزار مدرسه غیردولتی و 30 هزار مرکز پیش دبستانی در سراسر کشور داریم که 2700 مدرسه غیردولتی در استان تهران واقع شده است.
وی افزود: براساس آیین نامه استقرار مدارس غیردولتی، موضوع بررسی استحکام و ایمنی بنا و میزان ظرفیت مدارس غیردولتی توسط ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور تعیین می‌شود که در این راه شرکای دیگر مانند شهرداری و نظام مهندسی نیز کمک می‌کنند.
زینی‌وند با تأکید بر اینکه سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی در تسهیل امور مرتبط با مدارس غیردولتی مفید فایده خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم این سامانه، رعایت عدالت و انصاف برای متقاضیان و جلوگیری از رانت خواهد بود که جا دارد از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران نهایت تشکر را داشته باشم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه، با عنایت به اینکه تمامی فرایندها بر اساس زمان پیش بینی و تقسیم بندی شده است، متقاضیان و موسسان مدارس غیردولتی را راهنمایی و چگونگی انجام درخواست‌ها نیز به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: رونمایی از «سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی» گام مهم استان تهران در تسهیل امور است
منتشرشده در اخبار

مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی استان تهران، اظهار داشت: طراحی سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی کار بسیار مهمی بود که توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران پیگیری و به نتیجه رسید.
وی افزود: یکی از مطالبات جدی در حوزه مشارکت‌های مردمی در مجموعه آموزش و پرورش، موضوع مدارس غیردولتی است که با اجرایی شدن این سامانه در استان تهران، گامی مهم برداشته شد و به زودی در سراسر کشور هم اتفاق خواهد افتاد.
رخشانی‌مهر با اشاره به اقدامات مهمی که در سال 1398 در حوزه مدارس غیردولتی رخ داد، گفت: آیین نامه مدارس غیردولتی در سال گذشته توسط هیأت محترم وزیران به تصویب رسید و پس از آن نیز دستورالعمل اجرایی این آیین نامه تدوین و ابلاغ شده است که یه اتفاق خوب و مهم در بخش غیردولتی و صدور مجوز این مدارس خواهد بود.
وی ادامه داد: تصویب و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل مدارس غیردولتی کار نوسازی مدارس را در رسیدگی به امور صدور و تمدید مجوز مدارس غیردولتی تسهیل کرده است که با راه‌اندازی این سامانه هم این امور بسیار روان‌تر پیگیری خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید شرایط ایمنی در مدارس دولتی و غیردولتی بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری در مجموعه وزارت آموزش و پرورش به صورت کامل اجرایی شود، و در این راستا با استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی 50 هزار کلاس درس دولتی کشور باعث برچیده شدن بخاری‌های غیراستاندارد شدیم و همزمان نیز از مدارس غیردولتی خواستیم که سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد خود را اصلاح و انجام این امور را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه با سامانه مذکور در صدور مجوز مدارس غیردولتی تسریع خواهد شد، اظهارکرد: در این راستا از زحمات دکتر شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به جهت عملیاتی کردن این سامانه تشکر می‍کنم.

علی شهری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران: «صدور مجوز مدارس غیردولتی» فقط از طریق سامانه امکانپذیر شد
منتشرشده در اخبار

علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی، اظهار کرد: سامانه مذکور تمامی امور مرتبط با حوزه غیردولتی را به صورت غیرحضوری انجام خواهد داد و ویژگی دیگر این سامانه واگذاری بخش عمده‌ای از این فعالیت به دست مردم و بخش خصوصی خواهد بود که می‎تواند منشا خدمات کیفی‌تر را به همراه داشته باشد.
وی افزود: تسهیل در امور مرتبط با صدور مجوز مدارس غیردولتی در حوزه استان تهران به عنوان یکی از اصلی‌ترین موضوعات در تهیه و تدوین سامانه مذکور بوده است. همچنین با توجه به این مدتی است با شیوع ویروس کرونا برخی امور حضور غیرقابل انجام شده است، سامانه غیر حضوری صدور مجوز مدارس غیردولتی پیگیری امور موسسان این مدارس را آسان و در کمترین زمان ممکن امکان پذیر می‌کند.
شهری تصریح کرد: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که از زمان ثبت درخواست موسسان در سامانه مذکور، پیامک روند رسیدگی به درخواست مورد نظر برای متقاضی ارسال می‌شود و این موضوع در راستای تکریم ارباب رجوع و عملیاتی شده فرایندها بسیار مفید و موثر است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به برخی امور مرتبط با سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی اشاره و گفت: جلب رضایت ارباب رجوع، کاهش تصدی‌گری، کاهش هزینه‌های عملیاتی، نوآوری در راستای ارتقا سلامت اداری، توسعه دولت الکترونیک و کاهش بروکراسی اداری از دیگر موارد بسیار با اهمیت در جهت رونمایی از سامانه مذکور خواهد بود.

«سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی» استان تهران رونمایی شد
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، صدور هرگونه مجوز برای فعالیت مدارس غیردولتی در مجموعه شهرتهران و شهرستان‌های استان تهران فقط از طریق «سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی» به نشانی www.dresteh.ir امکانپذیر شد.

در این راستا این سامانه عملیاتی و موسسان مدارس غیردولتی نیازی به مراجعه حضوری به این اداره کل نخواهند داشت و درخواست‌های موسسان در مناطق تابعه آموزش و پرورش از طریق سامانه ثبت و به این اداره کل ارسال خواهد شد.

تمامی مراحل این فعالیت از جمله ثبت نامه، تاریخ بازدید از مدرسه مورد نظر و تاریخ صدور پاسخ نامه از طریق پیامک به اطلاع موسسان مدارس غیردولتی رسانده خواهد شد. در فاز دوم این سامانه نیز امکان رهگیری فعالیت‌ها و فرایند انجام امور با مشاهده وضعیت درخواست‌ها فراهم خواهد شد.

این سامانه به منظور تسهیل در ارتباطات با بیش از 2700 مدرسه غیردولتی در سطح استان تهران، ارائه خدمت در مبحث ساماندهی مدارس غیردولتی و نیز بهره‌مندی از روش‌های جدید ارائه شده در راستای جلب رضایت ارباب رجوع، کاهش تصدی‌گری، کاهش هزینه‌های عملیاتی، نوآوری در راستای ارتقا سلامت اداری، توسعه دولت الکترونیک و کاهش بروکراسی اداری تهیه و راه‌اندازی شده است.

«سامانه صدور مجوز مدارس غیردولتی» امروز سه‌شنبه نهم اردیبهشت ماه 1399 توسط مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مجتبی زینی‌وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به صورت رسمی رونمایی شد.

مديركل نوسازي مدارس استان تهران از پروژه هاي خيري منطقه ٨ تهران بازديد كرد
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران، در راستاي تسريع در ساخت پروژه هاي آموزشي استان تهران، علي شهري مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران از مدارس در حال احداث منطقه ٨ تهران بازديد كرد.

لزوم توجه به كيفيت ساخت، تسريع در انجام و رفع مشكلات احداث فضاهاي آموزشي منطقه ٨ شهرتهران از موارد مورد توجه مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران در جريان اين بازديد بود.

شهري تصريح كرد: دستگاه نظارت اداره كل نوسازي مدارس استان تهران نهايت دقت و اهميت را در احداث فضاهاي آموزشي خيرساز مورد توجه قرار دهد.

وي افزود: تلاش همه جانبه در جهت تسريع در ساخت و تحويل فضاهاي آموزشي تا مهر ١٣٩٩ به ادارات آموزش و پرورش از اولويتهاي اساسي مجموعه نوسازي مدارس استان تهران است.
 
پروژه هاي آموزشي خيري كه امروز يكشنبه هفتم ارديبهشت ماه توسط مديركل محترم بازديد شدند، به شرح ذيل است:

تكميل پروژه آموزشي زرآزوند با ١٢ كلاس درس، ١٢٠٠ متر مربع زيربنا و ٦٥ درصد پيشرفت فيزيكي

تكميل پروژه آموزشي دكتر سعيدي با ١٠ كلاس درس، ١١٠٠ متر مربع زيربنا و ٤٥ درصد پيشرفت فيزيكي

تكميل پروژه آموزشي خانم بختياري با ٦ كلاس درس، ١٠٥٠ متر مربع زيربنا و ٤٥ درصد پيشرفت فيزيكي

پروژه آموزشي نورعلي اميري با ١١ كلاس درس، ١٢٠٠ متر مربع و ٢٥ درصد پيشرفت فيزيكي

 در جريان اين بازديد، عباس زارع معاون اجرايي و نظارت اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران و ناظرين و سرناظرين ابنيه و تاسيسات منطقه مذكور به همراه مديركل محترم حضور داشت.

بازديد مديركل نوسازي مدارس استان تهران از پروژه هاي آموزشي خيري در حال احداث منطقه ١٠
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران، در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در سال جديد و تحقق شعار [جهش توليد]، تسريع در ساخت فضاهاي آموزشي تهران در دستور كار قرار گرفته است.

در اين راستا، علي شهري مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران به همراه معاون اجرايي و نظارت، از پروژه هاي در دست ساخت استان تهران بازديد كردند.

پروژه هاي آموزشي كه امروز پنجشنبه ٤ ارديبهشت ماه مورد بازديد قرار گرفتند:

١. مدرسه ١٦ كلاسه بلال حبشي

٢.مدرسه ٩ كلاسه دكتر برومندپور

٣.مدرسه ٨ كلاسه دكتر گل نراقي

مديركل نوسازي مدارس استان تهران در جريان اين بازديد، تصريح كرد: خيرين گرانقدر مدرسه ساز جايگاه ارزشمندي در مجموعه آموزش و پرورش دارند، لذا توجه به احداث با كيفيت فضاهاي آموزشي از موضوعات با اولويت در نوسازي مدارس است.

وي افزود: موضوع ارتقا كيفيت ساخت فضاهاي آموزشي و تسريع در احداث اين مدارس مورد توجه دستگاه اجرايي و نظارت نوسازي مدارس باشد.

شهري در جريان بازديد از اين فضاهاي آموزشي، دستورات لازم در خصوص چگونگي فرايند اجرا،افزايش بهره وري فضا در زمان بهره برداري، بهينه سازي فضاها و آماده سازي آنها تا مهر ماه را صادر كرد.

جلسه کارگروه مکان‌یابی مدارس استان تهران برگزار شد
منتشرشده در اخبار


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، موضوع مکان یابی و احداث فضاهای آموزشی به ویژه در استان تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پیش بینی وجود جمعیت متناسب با فضاهای آموزشی از جمله موارد مورد اهمیت در برنامه ریزی‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران است.

به همین منظور، جلسه مکان یابی مدارس استان تهران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور دکتر ترکی ریاست سازمان، معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دکتر شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، دکتر صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دکتر بهارلو معاون اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران برگزار شد.

علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در این جلسه با اشاره به اینکه مکان یابی یکی از کارهای مهم تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری است، اظهار کرد: در سند تحویل و زیر نظام آن تکالیفی به عهده دستگاه‌های مختلف گذاشته شده و مطابق راهکار 21-3 موضوع مکان یابی مدارس در خصوص تحولات جمعیتی در 50 سال آینده است.

وی افزود: جانمایی برای ساخت مدارس در مکان مناسب در سند زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری مورد توجه قرار گرفته است، لذا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم مطالعه پژوهشی در این خصوص با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی شروع و پس از مطالعات تطبیقی با دیگر کشورها، 65 شاخص را استخراج کردند.

شهری ادامه داد: در راستای مطالعات تطبیفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به یک سامانه در خصوص شاخص‌های مذکور رسیدیم که مکان احداث یک مدرسه مطلوب را ارائه می‌دهد. در همین رابطه البته پیش بینی جمعیتی یک منطقه در خصوص جانمایی احداث فضاهای آموزشی نیز حائز اهمیت بوده و شرایط خاصی دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تصریح کرد: سامانه شناسنامه فنی فضا که از مدت‌ها پیش در نوسازی مدارس عملیاتی شده است نیز می‌تواند در این خصوص کمک شایانی انجام دهد تا بتوانیم از ظرفیت‌های وجود نیز بهره‌مند شویم.

در ادامه محمدصیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، چشم انداز 50 ساله برای احداث فضاهای آموزشی را موضوع خوب و مهمی ارزیابی و اظهارداشت: در این خصوص باید بتوانیم پیش بینی جمعیتی را هم داشته باشیم، زیرا اکنون در برخی شهرستان‌های تهران با مشکلاتی در خصوص جمعیت مواجه هستیم که تراکم کلاس‌های درس را افزایش داده است.

وی افزود: برای تصمیم گیری در این باره نیازمند اطلاعات هستیم؛ و بارها هم در جلسات شورای آموزش و پرورش در خصوص تعیین سرنوشت زمین‌های در اختیار آموزش و پرورش مصوباتی داشتیم اما هنوز تکلیف این زمین‌ها مشخص نیست و بسیاری از شهرستان‌ها در این خصوص اطلاعاتی در اختیار آموزش و پرورش قرار نداده‌اند.

در ادامه محسن بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران که به نمایندگی از مدیرکل در جلسه حضور داشت، فضا، معلم و کتاب را از مولفه‌های مهم در آموزش و پرورش برشمرد و گفت: سیاست‌گذاری در خصوص جمعیت را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند اما آمارها نشان می‌دهد که سرانه فضاهای آموزشی تهران به نسبت میانگین جمعیت 1.6 مترمربع پایین تر است.

وی به پیشنهاداتی در این خصوص اشاره و تصریح کرد: ابتدا می‌بایست وضعیت موجود استخراج شود، زیرا یک مشاور هم چندی پیش در این خصوص با آموزش و پرورش تهران همکاری داشت و اگر در خصوص موضوع مکان یابی با یک مشاور مباحث مطرح شود، مطلوب خواهد بود. سامانه‌های متعددی نیز در ادوار گذشته طراحی شده است و ادامه راه باقی مانده است، لذا برای پیشبرد اهداف این کار لازم است تا فازبندی و بازه زمانی نیز پیش بینی شود تا کار به سرانجام برسد.

شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز بر مفهوم کاربردی موضوع مکان یابی تأکید کرد و گفت: ابتدا می‌بایست کاربری‌های آموزشی را از اراضی تملک در اختیار آموزش و پرورش جدا کنیم. سپس نیازمند یک وجاهت حقوقی برای خروجی جلسات هستیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم در جلسات آتی حتما از اداره کل راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری تهران دعوت به عمل آیند زیرا اطلاعات مفید و مناسبی نیز در خصوص مکان یابی مدارس از طریق این دو نهاد ارائه خواهد شد.

در پایان نیز، دکتر ترکی ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه تهران یک گام از سایر استانها در این زمینه جلوتر است، اظهارکرد: نگاه آمایشی و تهیه سند برنامه از موضوعات مهمی است که در این بخش پیشگام بوده‌ایم.

وی افزود: استان تهران در سند آمایشی به پنج منطقه تقسیم شده است و اگر بخواهیم به نسبت جمعیت تصمیم گیری کنیم، به راحتی می‌توانیم بر اساس تفکیک‌ها این کار را دنبال کنیم. در مناطق مشخص شده به همان نقاط پرداخته شود و تمام اطلاعات آمایشی تهیه و استخراج شود تا بتوانیم بر اساس آنها تصمیم گیری کنیم.

ترکی با بیان اینکه این خواسته را باید در جلسه شورای برنامه ریزی مطرح کنیم، خاطرنشان کرد: بر این اساس وظایف هرکدام از دستگاه‌های اجرایی بر اساس آمایش مطرح می‌شود و اگر چندین مصوبه در شورای برنامه ریزی به تصویب برسد، این موضوع به قانون تبدیل خواهد شد.

وی افزود: سامانه ساوانا نیز در این بین با اطلاعات و آماری که دارد می‌تواند به یک مرجع در این خصوص تبدیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه موضوع مکان یابی در حوزه تأمین مالی نیز مثمر ثمر است، عنوان کرد: اگر این موضوع در قالب یک برنامه منسجم وجود داشته باشد، می‌توانیم پیش بینی کنیم در سال 1399 به چه تعدادی مدرسه و در کدام نقاط نیاز داریم، سپس به دنبال تأمین اعتبارات و منابع آن خواهیم بود که از بخش خیرین، نهادها و یا فروش اموال تهیه شود.

مصوبات این جلسه نیز به شرح ذیل است:
- حوزه معاونت آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با حضور نمایندگان ادارات کل آموزش و پرورش شهرتهران و شهرستانهای استان تهران و اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با استفاده از سامانه ساوانا اطلاعات مورد نیاز سامانه مکان یابی مدارس را احصاء نموده و مابقی اطلاعات از طریق برگزاری جلسات مستمر با رابطان آماری دستگاه‌های ذی‌ربط گردآوری نمایند.
-همچنین ذیل برنامه توسعه مناطق، موضوع مکان یابی مدارس نیز لحاظ گردد.
-به منظور استفاده از ظرفیت شورای برنامه ریزی استان برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز و متعاقب آن استفاده از منابع لازم برای پیاده سازی و عملیاتی شدن برنامه و استراتژی مستخرج از مکان یابی مدارس موضوع جهت طرح به شورای برنامه ریزی و توسعه استان منعکس شود.

دکتر رخشانی‎‌مهر در جریان بازدید از فضاهای آموزشی تهران: تسریع در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی کشور همچنان مجدانه پیگیری می‌شود
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، در شرایطی که کشورمان و جامعه جهانی برای مبارزه و مقابله با شیوع ویروس کرونا از هیچ کوششی فروگذار نسیتند، موضوع ساخت و توسعه فضاهای آموزشی هم‌چنان از اهمیت بسزایی برخوردار است و مسئولان مربوطه با تلاش فراوان و پیگیری‌های مجدانه‌ سعی دارند تا آغاز سال تحصیلی جدید، فضاهای آموزشی نوساز بیشتری در سراسر کشور  در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

با توجه به اهمیت این موضوع، دکتر مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صبح امروز، به همراه داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت و محمد رکوعی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و سیدمهدی حسینی‌نیا و جعفر کاویانی مدیران‌کل حوزه ریاست و روابط عمومی و منابع انسانی، از برخی فضاهای آموزشی در حال ساخت شهر تهران بازدید کرد و از نزدیک روند اجرای این طرح‌ها را مورد بررسی قرار داد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جریان بازدید از مدارس در حال احداث شهر تهران، گفت: موضوع فضای آموزشی و نوع معماری آن بسیار حائز اهمیت است و لازم است در فرایند ساخت مدارس، توجه ویژه و کافی به این موضوعات معطوف شود.

وی افزود: محوطه بیرونی و حیاط مدارس نیز نقش بسیار مهمی در فرایند تربیتی دانش‌آموزان دارد، از طرفی هم مورد توجه دانش‌آموزان به لحاظ یک محیط شاد و مناسب است، لذا در مدت زمانی که دانش‌آموزان در حیاط مدرسه هستند، نیاز است از محیطی با‌نشاط و مناسب برای بازی برخوردار باشند.

رخشانی‌مهر در خصوص ساخت فضاهای آموزشی در شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: اینکه در شرایط فعلی حاکم در کشور، کار ساخت و احداث پروژه‌های آموزشی در تهران و سراسر کشور در حال انجام است، نشان‌دهنده کار و تلاش جهادی در مجموعه نوسازی مدارس کشور است و تأمین فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد همچنان با قوت ادامه و تسریع در اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: به لحاظ اعتباری تلاش می‌کنیم تا پروژه‌هایی همچون «علامه طباطبایی» منطقه 10 تهران با مشکل مواجه نشود و در این راستا از تمام ظرفیت مجموعه بهره خواهیم برد.

وی گفت: استان تهران نمونه خوبی برای مجموعه کشور در احداث فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد است که با بهره‌گیری از علم معماری روز و تجهیزات مناسب فعالیت می‌کند و البته توقع از تهران هم همین است و باید تلاش بیشتری شود تا مانند همیشه یک الگوی مناسب فعالیت عمرانی و آموزشی باشد.

پروژه‌هایی که معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مورد بازدید قرار داد به شرح ذیل است؛

«آموزشگاه نادعلی» منطقه پنج آموزش و پرورش شهر تهران با 20 کلاس درس در مساحتی بالغ بر 3605 مترمربع که این فضای آموزشی در ردیف طرح «تخریب و بازسازی» تهران قرار داشت و از مهر 1399 پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

«آموزشگاه هفتم آذر» منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران با 15 کلاس درس با زیربنای 2800 مترمربع و پیش بینی اعتباری 3 میلیارد و 200 میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی 85 درصد که در حال اتمام است.

«مجتمع آموزشی علامه طباطبایی» منطقه 10 آموزش و پرورش شهر تهران مشتمل بر 3 واحد آموزشی و 51 کلاس درس که با پیش‌بینی اعتبار 41 میلیارد تومانی در حال اجراست و تلاش می‌شود تا مهر 1399 به اتمام برسد.

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز که در جریان این بازدید، دکتر رخشانی‌مهر را همراهی می‌کرد، گفت: از زمانی که ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا اجازه فعالیت در پروژه‌های عمرانی آموزشی را صادر کرد، تیم اجرایی و نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با پیگیری مستمر و حضور همه‌جانبه در فضاهای آموزشی در دست احداث استان تهران، در تلاش هستند تا فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد را برای حضور دانش‌آموزان مهیا کنند.

وی افزود: استان تهران بیش از 2 میلیون دانش‌آموز و قریب به 8 هزار فضای آموزشی دارد، اما به دلیل مهاجرپذیر بودن تهران، کلاس‌های درس پایتخت همواره دارای تراکم بالاست و فرسودگی برخی از این فضاهای آموزشی به ویژه در نقاط مرکزی تهران، پایتخت را به عنوان یکی از استان‌های مورد توجه قرار داده است، از طرفی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با تلاش و ممارست توانسته است سالانه 1000 کلاس درس نوساز، ایمن و با استانداردهای روز را احداث و تحویل ادارات آموزش و پرورش دهد.

شهری با اشاره به سرعت و دقت در ساخت فضاهای آموزشی پایتخت، اظهار کرد: هم‌اکنون تمامی پروژه‌های نیمه تمام گذشته استان تهران فعال شده است و پروژه آموزشی رها شده در تهران وجود ندارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی دقیقی برای تحویل مدارس نوساز به ادارات آموزش و پرورش شده است و با نظارت کیفی که در طول فرایند ساخت مدارس انجام می‌شود، فضاهای آموزشی استاندارد در کمترین زمان ممکن تأمین و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

شهری توجه به معماری و کیفیت مصالح استفاده شده در مدارس تاره تأسیس را از جمله موضوعات مهم در فرایند ساخت عنوان کرد و گفت: با تقویت بخش معماری اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، در تلاش هستیم تا معماری ایرانی اسلامی را مطابق با استانداردهای روز دنیا در ساخت فضاهای آموزشی به کار ببریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، تصریح کرد: با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزی کلاس‌های درس شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران، ساخت کلاس‌های درس نوساز و ایمن در اولویت کاری قرار دارد و توجه بیشتر به مناطقی است که دارای مدارس فرسوده و تراکم بالایی هستند.

جلسه ویدئویی «علی شهری» و «محمد صیدلو» در حوزه خیرین مدرسه ساز  با «سیدهادی موجانی» برقرار شد
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، پس ازشیوع ویروس کرونا و لزوم پیشگیری و مقابله با این بیماری همه‌گیر، جلسات حضوری ادارات برای جلوگیری از انتشار این ویروس به حالت تعلیق درآمده است.

با توجه به اینکه سال 1399 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، توجه بیش از پیش به حوزه مشارکت‌های مردمی و خیرین مدرسه ساز بسیار حائز اهمیت است.

در همین راستا و به جهت تکریم و تقدیر از زحمات خیرین گرانقدر مدرسه ساز، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ارتباطی تصویری و ویدئویی با سیدهادی موجانی رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران برقرار کردند.

در این ارتباط تصویری، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش بر لزوم توجه و تکریم خیرین مدرسه ساز تأکید و رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز نیز آمادگی لازم در خصوص حضور همه جانبه خیرین در عرصه مقدس مدرسه سازی را اعلام کرد.

علی شهری: «تهران» بیش از 2 میلیون دانش‌آموز دارد/ فضاهای آموزشی استان تهران نیازمند توجه ویژه است
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، با توجه به آغاز سال 1399 و پیگیری امور مرتبط با احداث فضاهای آموزشی، نخستین جلسه شورای معاونان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران برگزار و در راستای مقابله و کنترل ویروس کرونا، به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس گزارشی به دکتر مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و شورای معاونان سازمان متبوع اعلام شد.

در این جلسه، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه «استان تهران» دارای بهترین‌ها و بدترین‌ها از حیث فضاهای آموزشی و تراکم دانش‌آموزی است، اظهارداشت: متراکم‌ترین کلاس‌های درس کشور و بیشترین فضاهای آموزشی فرسوده که نیازمند «مقاوم‌سازی و تخریب و بازسازی» است، در استان تهران قرار دارد.

وی افزود: بیش از 2 میلیون دانش‌آموز و 110 هزار دانش‌آموز اتباع در مجموع استان تهران مشغول تحصیل هستند که این آمارها نشان دهده عمق نیازها در تهران است. به طوری که میانگین تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس تهران 32 نفر است و در برخی مناطق این تراکم به حدود 50 نفر هم می‌رسد.

شهری با بیان اینکه «تهران» نیازمند یک توجه ویژه است، خاطرنشان کرد: همواره سازمان نوسازی مدارس کشور، استانداری تهران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پشتیبان نوسازی مدارس تهران بوده‌اند، اما همچنان تهران به نگاه ویژه‌ای نیازمند است تا مشکلات پایتخت را با همکاری یکدیگر کاهش دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به حذف تمام سامانه‌های شعله مستقیم از کلاس‌های درس، گفت: تمام بخاری‌های نفتی مدارس تهران در سالهای اخیر حذف و اکنون نیز بخاری گازی 1453 کلاس درس جمع‌آوری شده است. این بدان معنا است که تمام کلاس‌های درس استان تهران به موتورخانه مجهز و بخاری‌های نفتی و گازی از کلاس‌های درس حذف شده است.

وی به پروژه‌های تحویلی در سال 1399 اشاره و تصریح کرد: با کمک همکارانم 78 فضای آموزشی با 102 هزار مترمربع زیربنا آماده و تحویل ادارات آموزش و پرورش مي دهیم تا دانش‌آموزان در مدارس ایمن، امن و نوسازی ادامه تحصیل دهند.

وی اضافه کرد: حدود 30 درصد پروژه‌های آموزشی تهران که اغلب خیری و مردمی بودند، راکد و بدون فعالیت بود که با تدابیر ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور و تلاش همکارانم در استان تهران توانستیم تمامی آنها را فعال و تعدادی در مهر 1398 تحویل و در مهر 1399 مابقی آنها به ادارات آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

شهری به حوزه مشارکت‌های مردمی و اتفاقات رو به رشد این بخش اشاره و عنوان کرد: مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در سال 1398 تحرک خوبی داشت و تعهدات جشنواره بیستم خیرین مدرسه ساز به نسبت جشنواره بیست و یکم، رشد 3 برابر داشت و این تعهدات از 64 به 210 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: در توجه به احداث مدارس سبز و اهمیت بهره‌وری انرژی، سه پروژه آموزشی مدرسه ساز در دستور کار نوسازی مدارس تهران قرار گرفت که دو پروژه در سال گذشته تحویل و یک پروژه نیز در دست احداث است؛ ضمن اینکه در تهیه بیو کمپوستر و آب خاکستری نیز فعالیت‌های مثبتی در این راستا انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تصریح کرد: طرح ایجاد 12 هزار کلاس درس در استان تهران با همکاری و حمایت ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور، استانداری تهران و ادارات تابعه آغاز شده است و امیدواریم در این راستا بتوانیم مقداری از تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس استان تهران کاهش دهیم.

در پایان نیز، دکتر مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از زحمات بی شائبه علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در جهت پیشبرد امور فضاهای آموزشی تهران تشکر و به جهت تعامل، همراهی و همکاری نزدیک با مجموعه سازمان قدردانی کرد.

nosazi

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران

  • آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک کوچه شهید خلیل زاده پلاک 9
  • کدپستی : 1969754114
  • تلفن های تماس: 88779151
  • پست الکترونیک روابط عمومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

dresmap