fa en
مرداد 1399
علي شهري، مديركل نوسازي مدارس استان تهران:تكريم و جذب خيرين از مصاديق طرح آجر به آجر است
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران، در اين نشست، علي شهري مديركل نوسازي مدارس استان تهران ضمن تشكر از همراهي ادارات كل آموزش و پرورش و مجامع خيرين مدرسه ساز شهرتهران و شهرستانهاي استان تهران، اظهار كرد: بسته تحولي مشاركتهاي مردمي و طرح آجر به آجر قطعا با مشاركت و همدلي به سرمنزل مقصود خواهد رسيد.

وي افزود: حاصل اين كار پر خير و بركت معطوف به نظام تعليم و تربيت كشورمان است و نتايج آن احداث فضاهاي آموزشي براي آينده سازان ايران اسلامي خواهد بود.

شهري با بيان اينكه امسال ١٠ بسته تحولي در وزارت آموزش و پرورش پيش بيني شده است، خاطرنشان كرد: مهمترين بسته تحولي ارائه شده، "مشاركتهاي مردمي" است كه در ادامه فعاليتهاي خداپسندانه خيرين بزرگوار خواهد بود.

وي ادامه داد: در طرح آجر به آجر، قصد داريم ابتدا از خيرين بزرگوار مدرسه ساز تكريم و تجليل كنيم و عملكرد اين عزيزان را به مردم نشان دهيم؛ در ادامه نيز مردم را به سمت اين عمل خداپسندانه دعوت كنيم كه با هر ميزان كمك، حتي به اندازه يك آجر نيز امكان مشاركت در احداث مدارس وجود دارد.

مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران با بيان اينكه متراكم ترين و فرسوده ترين مدارس كشور در استان تهران وجود دارد، تصريح كرد: بايد تلاش كنيم به همت دولت محترم و اعتبارات دولتي، همراهي خيرين گرانقدر مدرسه ساز و حتي طرح آجر به آجر مدارس ايمن و در تراز نظام جمهوري اسلامي براي دانش آموزان بسازيم.

در ادامه نيز، مسئولان حاضر در نشست ضمن اعلام همراهي در طرح مذكور، نظرات و پيشنهادات خود را ارائه كردند.

نشست مشترك پيشبرد اهداف بسته تحولي مشاركتهاي مردمي و طرح #آجر_به_آجر در نوسازي مدارس تهران برگزار شد
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران، جلسه مشترك نوسازي مدارس استان تهران با ادارات كل آموزش و پرورش و مجامع خيرين مدرسه ساز شهرتهران و شهرستانهاي استان تهران برگزار شد.

اين نشست مشترك در راستاي هماهنگي بيشتر در خصوص بسته تحولي اجرايي مشاركتهاي مردمي و به خصوص طرح آجر به آجر به انجام رسيد.

دكتر علي شهري مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران، دكتر محمد صيدلو مديركل آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران، نعمت بني آدم رييس هيأت مديره مجمع خيرين مدرسه ساز شهرتهران، سيدهادي موجاني رييس هيأت مديره مجمع خيرين مدرسه ساز شهرستانهاي استان تهران، سركار خانم زهرا گيتي نژاد مسئول شوراي بانوان نوسازي مدارس استان تهران، سيدمجتبي هاشمي و جناب بهارلو معاونان ادارات آموزش و پرورش شهرستانهاي تهران و شهرتهران و محمدرضا قرباني و مجيد پيروزان مديران عامل مجامع خيرين مدرسه ساز شهرتهران و شهرستانهاي استان تهران در جلسه مذكور حضور داشتند.
اهم مصوباتي كه در اين نشست مشترك به تصويب رسيد به شرح ذيل است:
مديران عامل مجامع خيرين مدرسه ساز شهرتهران و شهرستانهاي تهران نشست هايي با اصناف مختلف در جهت مشاركت آنها در مدرسه سازي به انجام رسانند.
تكريم خيرين مدرسه ساز با ملاقات آنها در مناسبتهاي مختلف به انجام برسد.

يك درصد از اعتبارات ادارات كل آموزش و پرورش شهرتهران و شهرستانهاي استان تهران كه امكان قرارداد با صداوسيما وجود دارد، در جهت تكريم خيرين مدرسه ساز هزينه شود.
تصوير خيرين مدرسه ساز در بيلبوردهاي شهري همان مناطق نصب شود.

در فضاي مجازي از كليپ هاي تصويري مرتبط با خيرين مدرسه ساز بيشتر استفاده شود.

مشاركت يك بانوي تهراني با تعهد ٣.٥ ميليارد توماني در ساخت ٢ مدرسه
منتشرشده در اخبار
خير مدرسه ساز تهراني كه دختر ٢٠ ساله، پسر ٣٠ ساله و همسر خود را از دست داده است، براي زنده نگه داشتن نام و ياد آنها، در ساخت ٢ مدرسه در استان تهران مشاركت خواهد داشت.
 
مدرسه نخست
منطقه آموزشي: شهرك قائميه-اسلامشهر استان تهران
زيربنا: ١٣٢٠ مترمربع
مجموع هزينه هاي احداث مدرسه: حدود ٦ ميليارد تومان 
ميزان مشاركت خير گرانقدر: ١.٥ ميليارد تومان
تعداد كلاس درس: ١٢ باب
خيرين گرانقدر: فاطمه دارستاني
نام مدرسه نيز به نام حميد و اميرناصر تبرا، همسر و پسر ايشان نامگذاري خواهد شد.
 
 
مدرسه دوم
منطقه آموزشي: چهاردانگه استان تهران
تعداد كلاس درس: ١٨ باب
زيربنا: ٢ هزار مترمربع
ميزان مشاركت خيرين: ٢ ميليارد تومان
خيرين گرانقدر: فاطمه دارستاني
(نام مدرسه: طناز تبرا (دختر مرحومه خير بزرگوار) و فاطمه دارستاني (خير بزرگوار
 
.نكته حائز اهميت اينكه، خير بزرگوار مدرسه ساز، پس از پخش مستند خيرين مدرسه ساز و تيزر آجر به آجر از رسانه ملي، علاقمند به مشاركت در امر حسنه مدرسه سازي شدند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در دیدار با فرماندار شهرستان اسلامشهر
منتشرشده در اخبار
جود 13 پروژه آموزشی فعال در شهرستان اسلامشهر/ فرهنگ سازی و جمع‌آوری کمک‌های خرد مردمی در مدرسه سازی با پویش ملی آجر به آجر محقق می‌شود
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از مدارس در حال احداث و همچنین مدارس نیازمند توجه شهرستان اسلامشهر بازدید کرد.
 
شهری پس از بررسی آخرین وضعیت مدارس اسلامشهر، در دیدار با مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر ضمن قدردانی از اقدامات خیرین مدرسه‌ساز اظهارداشت: اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند در خصوص تأمین فضاهای آموزشی با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.
 
وی افزود: تعداد قابل توجهی از مدارس شهرستان اسلامشهر فرسوده و نیازمند «مقاوم‌سازی» و «تخریب و بازسازی» هستند که نیازمند حضور خیرین مدرسه ساز و همچنین استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی در این خصوص است.
 
شهری با اشاره به تلاش در جهت احداث مدارس جدید و توجه به مدارس فرسوده در شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های شهرستان اسلامشهر به لحاظ کمی و کیفی در وضعیت خوبی قرار دارند و این در حالی است در بخش طرح تخریب و بازسازی مدارس با کمبود اعتبارات مواجه هستیم، اما کار همچنان در این بخش در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیرین گرانقدر مدرسه ساز برای تکمیل پروژه‌های آموزشی، یکی از موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است، گفت:  با کمک و همراهی خیرین مدرسه ساز و همچنین استفاده از اعتبارات دولتی، ۱۳ پروژه آموزشی در شهرستان اسلامشهر در حال فعالیت است که تلاش می‌کنیم تا مهرماه تعداد قابل توجهی از این مدارس تحویل اداره آموزش و پرورش شود.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به آغاز پویش ملی آجر به آجر در تهران و همچنین در سطح کشور، تصریح کرد: پویش ملی آجر به آجر در جهت فرهنگ سازی احداث مدارس، تکریم از خیرین مدرسه ساز و همچنین جمع‌آوری کمک‌های خرد مردمی در امر مدرسه سازی راه‌اندازی شده است  و پیشنهاد می‌شود تا شهرستان اسلامشهر نیز ضمن معرفی حداکثری پویش ملی آجر به آجر به عموم مردم، از منابع ارزش افزوده در راستای امر خطیر مدرسه سازی استفاده گردد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از پروژه‌های آموزشی شهرستان اسلامشهر بازدید کرد
منتشرشده در اخبار
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، پروژه‌های آموزشی در دست ساخت استان تهران برای تحویل به ادارات آموزش و پرورش با سرعت و کیفیت مناسب در حال احداث است.
در همین راستا، علی شهری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از پروژه‌های در دست احداث و همچنین برخی مدارس شهرستان اسلامشهر بازدید به عمل آورد.
در جریان بازدید از پروژه‌ها و فضاهای آموزشی، داود سرمدی معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان اسلامشهر و حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، مدیرکل نوسازی مدارس را مشایعت کردند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در بازدید از شهرستان اسلامشهر از پنج مدرسه و تعدادی از پروژه‌های آموزشی در دست احداث شهرستان اسلامشهر بازدید به عمل آورد.
علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران در پیامی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت
منتشرشده در اخبار
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران با گرامیداشت 17 مردادماه و یاد و خاطره شهید "محمود صارمی" که به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است، پیام تبریکی صادر کرد.
 
در متن این پیام تبریک آمده است:
 
خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و در راه اطلاع رسانی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. در عرصه کنونی که سرعت فزاینده گردش و پردازش اطلاعات را سپری می‌کنیم، خبرنگاران، رسانه‌ها و ارباب جراید هستند که با نگاه نافذ و تیزبین خود در مسیر شفافیت، اطلاع رسانی و مطالبه گری پیشقدم بوده و به راستی که مسئولان و مردم نیز اهمیت و ارزش این فعالیت و قلم ارزشمند را می‌دانند.
 
بدون شک رشد و ارتقاء سطح اطلاعات جامعه مرهون خدمات سریع و دقیق اصحاب رسانه است و ما در حوزه اداره کل نوسازی مدارس استان تهران همواره از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف عالیه که همانا احداث فضاهای آموزشی است، بهره برده‌ایم. همانطور که می‌دانیم امروز خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان حامیان ساخت فضاهای آموزشی در کنار خادمان مردم و ملت حضور دارند. 
 
لذا این روز بزرگ را به خبرنگاران ساعی و پرتلاشی که درحوزه آموزش و پرورش بالاخص درحوزه نوسازی مدارس، به انعکاس اخبار و اطلاعات مولدین جامعه می‌پردازند، تبریک عرض می‌نمایم.
 
امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی، شفاف سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موفق و موید باشید.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد: تحویل ۲ بنای جدید در مجتمع فرهنگی-آموزشی شهید باهنر تا دهه فجر امسال
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش به همراه مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس تهران از پروژه‌های در حال ساخت مجموعه فرهنگی-آموزشی اردوگاه باهنر بازدید کردند.

در این بازدید وزیر آموزش و پرورش هم با اشاره به اهمیت این بناها و ضرورت ساخت و تکمیل آن تاکید کرد که اعتبار لازم برای پیشبرد کار تامین شده است و اختصاص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: سعی داریم تا این کار به همت سازمان نوسازی مدارس کشور و به ویژه اداره کل نوسازی مدارس تهران بعد از وقفه‌ای طولانی به جریان بیفتد تا هرچه زودتر در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

در ادامه رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه مجتمع  آموزشی‌‌-فرهنگی باهنر در ۴ هزار مترمربع زیر بنا و با پیشرفت ۵۰ درصدی به شرط تامین اعتبار تا دهه فجر تحویل خواهد شد، اظهار کرد: این پروژه در ۴ هزار مترمربع بنا شده است و عملیات ساخت و تکمیل آن را آغاز کردیم.

او در ادامه به تعمیر و مقاوم‌سازی‌ عمارت تاریخی در اردوگاه باهنر اشاره کرد و گفت:  این عمارت ساختمان ارزشمند تاریخی است  که به منظور نشست‌های داخلی آموزش و پرورش به کار گرفته خواهد شد و با توجه به قدمت آن ضرورت بازسازی و مقاوم سازی کاملا روشن بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت و مقاوم سازی سه بنای یاد شده در مجموع نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: این بناهای نیمه‌کاره بعد به همت سازمان نوسازی مدارس کشور تکمیل خواهد شد و امیدواریم این بنای ارزشمند تاریخی هم تا دهه فجر۹۹ به بهره برداری برسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران: تحویل 281 کلاس درس در شهرتهران تا مهر 1399/ 1000 کلاس درس جدید به 250 مدرسه تهران افزوده می‌شود
منتشرشده در اخبار
 گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، جلسه مشترک مدیرکل و روسای مناطق آموزش و پرورش شهرتهران با مدیرکل و شورای معاونان اداره کل نوسازی مدارس استان تهران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
 
در این جلسه، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، ضمن تشکر از همراهی و کمک روسای مناطق آموزش و پرورش شهرتهران با نوسازی مدارس، اظهارکرد: در تلاش هستیم با تمام امکانات و تلاش همکارانم، مدارس مورد نیاز آموزش و پرورش شهرتهران را تا مهر 1399 تحویل ادارات مربوطه دهیم.
 
وی افزود: در استان تهران و به ویژه شهرتهران متراکم‌ترین کلاس‌های درس کشور را شاهد هستیم که بخش عمده‌ای از آنها در بافت فرسوده قرار دارند و سخت مشغول کار هستیم و فعالیت ویژه‌ای برای این بخش پیش بینی شده است.
 
شهری با اشاره به طرح ایجاد 12 هزار کلاس درس جدید در استان تهران، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه‌ای که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش شهرتهران و شهرستان‌های استان تهران و همچنین استاندار  تهران به انجام رسید، ایجاد 12 هزار کلاس درس جدید در استان تهران کلید خورد که بخش عمده‌ای از آنها در شهرتهران واقع است و نیاز است تا ادارات آموزش و پرورش مناطق نیز برای تحقق این امر همراهی و کمک لازم را مد نظر قرار دهند.
 
وی اضافه کرد: یکی از 10 بسته تحولی وزارت آموزش و پرورش در سال 1399، «طرح آجر به آجر» است که به صورت ویژه توسط وزیر محترم آموزش و پرورش مورد رصد قرار گرفته است. در این بخش شاخص جذب مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی 300 میلیارد تومان است که به صورت میانگین هر منطقه حدود 15 میلیارد تومان سهم جذب مشارکت خیرین در این بخش را خواهند داشت.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به پیشنهاد جدیدی که اخیرا در شورای آموزش و پرورش تهران مطرح و مصوب شده اشاره و گفت: در این بسته پیشنهادی و در راستای کاهش تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس تهران، مقرر شد تا در 250 مدرسه که قابلیت توسعه وجود دارد، بین 2 تا 6 کلاس درس را اضافه کنیم، که با افزوده شدن 1000 کلاس درس جدید میزان تراکم دانش‌آموزی تهران به میزان قابل توجه‌ای کاهش خواهد یافت.
 
شهری به موضوع مدارس فرسوده شهرتهران هم اشاره و تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده توسط مهندسان نوسازی مدارس، 154 مدرسه فرسوده در بافت هدف شناسایی و برای تخریب و بازسازی این تعداد فضای آموزشی برنامه ریزی مدونی در حال انجام است.
 
وی در پایان گفت: سامانه مدارس غیردولتی در ایامی که ارائه خدمات غیرحضوری مورد تأکید است، فعالیت خود را آغاز و از مراجعه موسسان به ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش کاسته است، که سامانه ارزشمندی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

nosazi

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران

  • آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک کوچه شهید خلیل زاده پلاک 9
  • کدپستی : 1969754114
  • تلفن های تماس: 88779151
  • پست الکترونیک روابط عمومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

dresmap