fa en
شهریور 1399
100 مدرسه در پنج سال آینده در منطقه 22 تهران احداث خواهد شد
منتشرشده در اخبار
مشکلات فضاهای آموزشی منطقه 22 تهران با حضور رئیس شورای شهرتهران بررسی شد
100 مدرسه در پنج سال آینده در منطقه 22 تهران احداث خواهد شد
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، علي شهري  مدير كل نوسازي مدارس استان تهران در اين خصوص گفت: منطقه 22 شهرتهران به لحاظ احداث ساختمان‌های مسکونی بلند مرتبه، باعث ایجاد مشکلاتی در ساخت فضاهای آموزشی جدید شده است، لذا پیگیری مستمر نوسازی مدارس، شورای شهرتهران، شهرداری تهران و اداره آموزش و پرورش شهرتهران منجر به پیش بینی طرح جدید تفصیلی منطقه 22 شد.
 
در این راستا، جلسه‌ای با حضور محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، نعمت بنی آدم رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرتهران، معاون شهرسازی شهرتهران، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهرتهران، مدیریت آموزش و پرورش منطقه 5 تهران، مسئولان منطقه و دیگر مسئولان برگزار شد .
 
طرح تفصیلی جدید برای منطقه 22 تهران با حضور مسئولان استانی و منطقه به تصویب رسید و طرح کاربری آموزشی مذکور از ۱۷هکتار به بیش از ۱۰۰هکتار با تثبیت کاربری آموزشی انجام شده است. همچنین در این جلسه مکانیزم تامین زمین با همکاری شهرداری و با در اختیار قرار دادن آن برای ساخت مدرسه تعریف شده است که در صورت لزوم به تصویب شورا خواهد رسید.
 
همچنین مقرر گردید طی تفاهم نامه‌ایی فی ما بین آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، شهرداری و مجمع خیرین شهر تهران، احداث تعداد ۲۰ مدرسه در منطقه در آینده نزدیک صورت پذیرد .
 
شایان ذکر است، در صورت بارگذاری جمعیت در منطقه مذکور، در افق پنج ساله نیاز به احداث قریب به ۱۰۰ مدرسه خواهد بود .
 
در پایان جلسه نیز اعضای حاضر از فضاهای آموزشی منطقه 22 بازدید به عمل آوردند .
علی شهری در نشست با اصحاب رسانه: ایجاد 12 هزار کلاس درس در تهران آغاز شده است/ پویش ملی آجر به آجر نتایج خوبی داشته است
منتشرشده در اخبار
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، تور رسانه‌ای بازدید از مدارس تهران با حضور خبرنگاران امروز سه‌شنبه 25 شهریورماه انجام و در پایان نیز نشستی با اصحاب رسانه برگزار شد.
 
در این نشست که در مدرسه نوجوانان انقلاب واقع در منطقه 4 آموزش و پرورش شهرتهران برگزار شد، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی خیرین گرانقدر مدرسه ساز، اظهار کرد: کار و فعالیت خیرین مدرسه ساز در طول بیش از دو دهه نهال مدرسه سازی را ارزشمند و شکوفا کرده است.
 
وی افزود: با توجه به تمام شرایط سختی که اکنون با آن مواجه هستیم، از جمله جنگ اقتصادی که در مقابله با دشمنان هستیم، مدرسه سازی ادامه دارد؛ در شرایط کنونی در کشور بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های فرسوده تخریب و بازسازی شدند و بیش از ۳۵ درصد کلاس‌های درس نیز با دانش روز مهندسان نوسازی مدارس، مقاوم سازی شدند.
 
شهری با بیان اینکه دولت محترم نیز به اهمیت مدرسه سازی اشراف دارد، خاطرنشان کرد: دولتمردان نیز به کار مدرسه سازی توجه ویژه‌ای دارند، مقام معظم رهبری نیز در آغاز سال تحصیلی معلمان را افسران پیشرفت سپاه کشور دانسته‌اند و به نظام تعليم و تربيت كشور عنايت بسيار ويژه دارند.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه مدرسه نوجوانان در منطقه 4 می‌تواند الگویی برای تمام کشور باشد بیان کرد: به دلیل مهاجرت‌های فراوان به تهران، تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌ها متفاوت شده است. تعدادی از مدارس تهران فرسوده است، اما در مجموع باید در تهران به تامین فضای آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
وی گفت: در مدت زمانی پنج ساله در تهران باید حداقل ۱۲ هزار کلاس درس ایجاد کنیم که منابع آن نیز توسط دولت، خیرین  و و نهادها و بنيادهاي مسئولیت پذیر تامین می‌شود.
 
شهری افزود: در بخش اول ۶۰ درصد کمک خیرین را داشته‌ایم، در بخش دولت نیز بیش از عدد تعیین شده، اعتبار اختصاص پیدا کرده است، اما در بخش سوم نیز باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تصریح کرد: در بخش مسئولیت اجتماعی تقاضا دارم مشکلات آموزش و پرورش را تبیین کنیم و در پویش آجر به آجر مردم را فرابخوانیم تا بتوانیم در این بخش نیز به مدرسه سازی کمک شایانی کنیم.
 
وی گفت: پویش ملی آجر به آجر نیز در راستای جلب کمک‌های خرد مردمی راه‌اندازی شده است و به نتایج ارزشمندی نیز دست یافته‌ایم. امیدوارم با کمک حتی یک آجر که با مشارکت مردم انجام می‌شود بتوانیم مدارس استان تهران را به شرایط مطلوب برسانیم.
تور رسانه‌ای بازدید از مدارس تهران با حضور خبرنگاران برگزار شد
منتشرشده در اخبار
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، تور رسانه‌ای بازدید از مدارس تهران با همکاری گروه جهادی کمپین آجر به آجر امروز سه‌شنبه 25 شهریورماه در برخی مناطق تهران اجرا و اصحاب رسانه با وضعیت فضاهای آموزشی پایتخت آشنا شدند.
 
بازدید از «مدرسه ماندگار البرز» واقع در منطقه 6 آموزش و پرورش شهرتهران و آشنایی با مدارس فاخری که حتی ثبت ملی شده‌اند و شیوه‌های نگهداری و مرمت آنها در نخستین بازدید بررسی شد.
 
بازدید از «هنرستان سروندی» واقع در منطقه 12 آموزش و پرورش شهرتهران که به عنوان نقطه مرکزی و یکی از متراکم‌ترین مناطق تهران است، دومین مقصد بازدید خبرنگاران بود. مدرسه فوق با قدمتی حدودا 70 ساله در اولویت‌های تخریب و بازسازی قرار دارد و اکنون یک مدرسه فرسوده محسوب می‌شود.
 
بازدید از «دبستان معاد» واقع در منطقه 4 آموزش و پرورش شهرتهران که نیاز به مدارس جدید در این منطقه به شدت احساس می‌شود، سومین محل بازدید بود. در این دبستان دخترانه، دانش‌آموزان یک کلاس درس هم انشائی با موضوع: «مدرسه‌ای که من می‌خواهم بسازم چه ویژگی‌هایی دارد»، بود. مدرسه مورد نظر نیز فرسوده و دارای 27 کلاس درس است.
 
بازدید از «مدرسه نوجوانان انقلاب» واقع در منطقه 4 آموزش و پرورش تهران نیز که با مشارکت 286 دانش‌آموز خیر احداث شده و نمونه‌ای از ساخت یک مدرسه با مشارکت جمعی است، مقصد پایانی بود.
 
پویش ملی آجر به آجر نیز در راستای جلب نظر خیرین گرانقدر مدرسه ساز با هر میزان امکان کمک به احداث مدارس پیش بینی شده است و گروه‌های جهادی نیز با حضور خود در استانها در تلاش هستند تا خیرین بیشتری را به سمت ساخت مدارس در نقاطی که به مدرسه نیاز است، سوق دهند.
علي شهري، مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران در مراسم آغاز عمليات احداث پنج پروژه آموزشي در شهرستان شهريار، اظهاركرد
منتشرشده در اخبار
در ابتدا از دكتر رخشاني مهر و دكتر زيني وند معاونان محترم وزير آموزش و پرورش صميمانه تشكر ميكنم كه پس از موضوع احداث پنج فضاي آموزشي در شوراي آموزش و پرورش شهريار، امروز اين موضوع محقق شد.
 
از تمامي همكاران خوبم در اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران جناب آقاي دكتر صيدلو و همچنين مديريت آموزش و پرورش شهرستان شهريار جناب آقاي دكتر پارسا تشكر و قدرداني دارم.
 
شوراي آموزش و پرورش شهرستان شهريار انصافا يك شوراي نمونه در كشور است و اگر بحث تبديل به احسن املاك را مطرح كرده ايم و دغدغه داريم؛ اگر بحث مولدسازي دارايي هاي آموزش و پرورش را مطرح ميكنيم، راهي جز استفاده از اين منبع براي مدرسه سازي نداريم، اين الگو در شهرستان شهريار شكل گرفته است.
 
شوراها و شهرداري هاي اين شهرستان همگي به كمك آموزش و پرورش شهريار آمده اند و يك كار شورايي به تمام معنا را رقم زدند كه اين موضوع را براي ديگر شهرستانها مثال ميزنم، زيرا شوراي مسئوليت پذيري هستند كه مشكل بچه هاي مردم را مشكل خودشان ميدانند.
عمليات احداث پنج پروژه آموزشي با حضور معاونان وزير آموزش و پرورش در شهرستان شهريار آغاز شد
منتشرشده در اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران، احداث فضاهاي آموزشي در استان تهران با توجه به نيازمندي به ساخت مدارس، با سرعت و دقت بسيار در حال انجام است.
 
شهرستان شهريار نيز از جمله مناطق پرتراكم دانش آموزي است كه توجه بسياري به ساخت فضاهاي آموزشي جديد شده است.
 
عمليات ساخت پنج فضاي آموزشي امروز پنجشنبه ٢٠ شهريورماه در شهرستان شهريار آغاز شد.
 
در اين مراسم دكتر رخشاني مهر معاون وزير و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور، دكتر زيني وند معاون وزير و رييس سازمان مدارس غيردولتي، دكتر شهري مديركل نوسازي مدارس استان تهران، دكتر صيدلو مديركل آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران، دكتر طاهري فرماندار شهريار و ديگر مسئولان محلي حضور داشتند.
مدرسه نوجوانان در نخستين روز آغاز سال تحصيلي با حضور وزير آموزش و پرورش در تهران افتتاح شد
منتشرشده در اخبار
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، همزمان با ١٥ شهريورماه و بازگشايي سراسري مدارس، مدرسه نوجوانان در منطقه ٤ شهرتهران افتتاح شد.
 
در اين مراسم محسن حاجي ميرزايي وزير آموزش و پرورش، مهراله رخشاني مهر معاون وزير و رييس سازمان نوسازي مدارس كشور، انوشيروان محسني بندپي استاندار تهران، علي شهري مديركل نوسازي مدارس استان تهران، عبدالرضا فولادوند مديركل آموزش و پرورش شهرتهران و جمعي از مسئولان حوزه وزارتي حضور داشتند.
 
مدرسه نوجوانان، با 11 باب کلاس درس در 1435 مترمربع زیربنا و با مشاركت ٢٨٦ خير مدرسه ساز كه قالبا از دانش آموزان بودند، موسوم به طرح متريك و با اعتبارات دولتي توسط نوسازي مدارس تهران احداث شده است.
 
پس از افتتاح مدرسه فوق، با پيام تصويري رييس جمهور، زنگ آغاز سال تحصيلي توسط وزير آموزش و پرورش نواخته شد.

nosazi

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران

  • آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک کوچه شهید خلیل زاده پلاک 9
  • کدپستی : 1969754114
  • تلفن های تماس: 88779151
  • پست الکترونیک روابط عمومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

dresmap