fa en
فروردين 1398
نشست صمیمانه علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش
منتشرشده در اخبار
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، نشست صمیمانه علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش برگزار شد.
در این نشست، خبرنگاران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون حضور داشتند و از زحمات یکسال اخیر آنها در پوشش اخبار نوسازی مدارس تقدیر و تشکر شد.
علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در این نشست ضمن اعلام برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران در اواخر خردادماه سال 1398 گفت: امیدوارم خبرنگاران همچون گذشته در جریان برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز یار و یاور نوسازی مدارس باشند و در این راستا نقطه نظرات خبرنگاران برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد بزرگ بسیار حائز اهمیت است.
شهری تصریح کرد: خبرنگاران رسانه‌های مختلف در طول سال همکاری لازم را با نوسازی مدارس استان تهران داشتند و به همین منظور قدردان این عزیزان هستیم.
خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش نیز در ادامه، نقطه نظرات خود را در خصوص چگونگی برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران بیان و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه کردند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نوروز 1398 را تبریک گفت/ جذب حداکثری مشارکت خیرین، برنامه جدی نوسازی مدارس تهران در سال جدید خواهد بود
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در آغاز بهار در پیامی ضمن تبریک سال 1398 برای همکاران و مردم ایران آرزوی سلامتی و تندرستی کرد. در متن این پیام آمده است:


يا مُقلّبَ القلوبِ و الأبصار

يا مُدبِّرَ الليلِ و النَّهار

يا مُحوِّلَ الحَولِ و الأحوال

حوِّل حالَنا إلى أحسنِ الحال


حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می‌باشد را به تمامی همکارانم در مجموعه نوسازی مدارس و ملت ایران تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت دارم.

چهره‌آرایی زمین در سیر خوش آهنگ زمان رخ می‌نماید، تا با اراده‌ی نقاش زندگی و معمار پویندگی و پایندگی، غنچه‌ها بر شاخساران و بوته‌ها بر جویباران و قُمریان بر کوهساران، هم‌آواز و هم‌نوا سرود سرخوشی و بانگ چاووشی بردارند که بهار فرش می‌گسترد و دل می‌برد و سکوت و سکون و سردی به نغمه و حرکت و گرمی مبدل می‌شود.

امیدوارم در سال 1398 افکار، کردار و تصمیمات نو برای آینده داشته باشیم و با امید و مثبت اندیشی به استقبال سالی زیبا در پناه ایزمنان باشیم.

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در سال 1398 سالی بسیار مهم و کلیدی پیش روی خواهد داشت و تلاش مجموعه نوسازی مدارس تهران حتما منجر به «احداث»، «تخریب و بازسازی»، «مقاوم سازی» و «تجهیز» فضاهای آموزشی در استان تهران خواهد شد تا بتوانیم برای دانش‌آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند، فضایی آرام برای تحصیل فراهم کنیم.

با توجه به اینکه سال جدید در حوزه نوسازی مدارس به سال خیرین مدرسه ساز مزین شده است، در تلاش خواهیم بود تا ضمن برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران و تکریم از خیرین گرانقدر بتوانیم جذب حداکثری مشارکت خیرین بزرگوار را در حوزه استان تهران شاهد باشیم.


علی شهری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران

مراسم خجسته میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن
منتشرشده در اخبار

 

مراسم میلاد حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا (س) و روز زن با حضور دكتر علي شهري مدیرکل محترم، اعضاي شوراي معاونان و تمام بانوان اداره کل نوسازي مدارس استان تهران برگزار شد.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: فضای کالبدی مولفه تأثیرگذار در فرایند تعلیم و تربیت است/ باید به سمت ساخت مدارس متوسط برویم
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در روز نخست سمینار منطقه‌ای دفاتر فنی استانهای البرز، قزوین، سمنان و تهران که به میزبانی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش برای اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیج شده است.

وی افزود: بیش از 500 صاحب نظر روی سند تحول کار کردند و در نهایت شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را تصویب و برای اجرا ابلاغ شد؛ پس از آن هر کدام از وزرا که آمدند هم فعالیت‌ها را در راستای اجرایی شدن سند تحول پیش می‌برند.

نوید ادهم با بیان اینکه 6 زیر نظام در ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعریف شده است، خاطرنشان کرد: یکی از زیر نظام‌هایی که به مجموعه نوسازی مدارس ارتباط دارد، سند زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری است که انتظار داریم در این چارچوب و مبتنی بر این مبانی کوشش شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و ضرورت‌های احداث مدرسه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: فضای کالبدی مولفه مهم و تأثیرگذار در فرایند تعلیم و تربیت است و همین فضا نیز تأثیرگذار در کارکرد و عملکرد سایر مولفه‌های تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: یادگیری صرفا در کلاس درس نباید اتفاق بیافتد، در گذشته یک کلاس و میز و نیمکت را محل یادگیری عنوان می‌کردند، اما امروز محیط مدرسه، حیاط مدرسه و حتی راهروها و تمام آنچه در مجموعه مدرسه وجود دارد به عنوان محیط یادگیری تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت در بستر جامعه اتفاق خواهد افتاد و فرهنگ ایرانی با فرهنگ دیگر کشورها متفاوت است و این تفاوت دلالت‌هایی برای طراحی یک معماری متفاوت و متأثر از اقلیم است.

نوید ادهم با اشاره به اینکه اگر مدعی عملی کردن فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی هستیم باید به اقتضائات فضای کالبدی مدارس نیز توجه شود، اظهار کرد: نگاه به احداث فضای آموزشی و حتی آموزش باید تغییر کند تا سند تحول آموزش و پرورش اجرایی شود؛ فضاهای آموزشی باید به نحوی طراحی و ساخته شود که پاسخگوی نیاز آینده نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی به الزامات مدرسه در افق سال 1404 اشاره و گفت: «تجلی بخش فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی»، «نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و پیشرفت کشور»، «کانون تربیتی محله»، «دارای ظرفیت پذیرش تفاوت‌های فردی و کشف و هدایت استعدادهای متنوع فطری»، «یادگیرنده، کمال جو، خود ارزیاب، مسئول و پاسخگو»، «برخوردار از بهره فناوری آموزشی در سطح معیار»، «تأمین کننده نیازهای فردی و اجتماعی» و «محیط اخلاقی، علمی، امن، سالم، با نشاط و برخوردار از هویت جمعی» از مولفه‌های مدرسه در افق 1404 است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اگر روزی فکر می‌کردیم دانشگاه‌ها تحول آفرین و توسعه افرین هستند، امروز دبستان و پیش دبستانی تحویل آفرین است و هر فردی که دارای مدارک عالیه و دکتری است در دبستان تدریس خواهد کرد و هر کاری باید انجام شود تا افراد با مدرک دکتری در دوره ابتدایی تدریس کنند.

وی در پایان گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است که از ساختن مدارس کوچک خودداری شود و به سمت ساخت مدارس متوسط حرکت شود؛ از خیرین محترم مدرسه ساز هم می‌خواهیم با کمک نوسازی مدارس به سمت احداث مدارس متوسط حرکت کنند زیرا محیط یادگیری باید دارای فضای باز، فضای ورزشی، فضای فعالیت و امکان استفاده از محیط یادگیرنده برای دانش‌آموز باشد.

عماد مخدومی مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور: توجه ویژه استانها به طرح «مدرسه سبز»/ «مکان‌یابی» و «صنعتی‌سازی» را در حوزه مدارس پیگیری می‌کنیم
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، عماد مخدومی مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور در روز نخست سمینار منطقه‌ای دفاتر فنی استانهای البرز، قزوین، سمنان و تهران که به میزبانی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین نشست‌هایی باعث انتقال تجربیات استانهای هم‌اقلیم شده و امیدوارم نتایج و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده برگزاری همایش معماری ایرانی اسلامی را شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: شرکت در بخش‌های مختلف همایش معماری ایرانی اسلامی بی نظیر بوده است و در تمام بخش‌ها شاید افزایش چندین برابری به نسبت گذشته هستیم و داوری‌ها نیز پایان یافته است.

مخدومی در خصوص طرح «مدرسه سبز» نیز خاطرنشان کرد: استانهای تهران و قزوین در بخش اجرای پایلوت مدرسه سبز پیشگام شده‌اند و امیدوارم استانهای سمنان و البرز نیز به موضوع مدرسه سبز ورود کنند.

وی مکان‌یابی را یکی از موضوعات در دست اجرا معرفی و عنوان کرد: قرارداد مربوط به مکان‌یابی مدارس منعقد شده است و نرم افزار این موضوع نیز در حال تهیه و طراحی است، و انتظار داریم داده‌های استانی را جمع‌آوری و کار با جدیت دنبال شود؛ در این بخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همراهی بسیار خوبی داشته و به عنوان رئیس کمیته مکان‌یابی همکاری می‌کند.

مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در حوزه صنعتی سازی و با توجه به فعالیت‌هایی که اتفاق افتاده است، استانها می‌توانند پیشنهادات خود را ارسال کنند؛ هدف اصلی این موضوع مربوط به مدارس پیش ساخته، یک، دو، سه کلاسه و روستایی است.

دکتر غلامرضا اکرمی مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حوزه معماری: «معماری» مدارس در آموزش تعیین کننده است/ فضای مدرسه باید شاد، مفرح و دارای امکانات بازی و حرکت باشد
منتشرشده در اخبار

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، دکتر غلامرضا اکرمی مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حوزه معماری در روز نخست سمینار منطقه‌ای دفاتر فنی استانهای البرز، قزوین، سمنان و تهران که به میزبانی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است.

وی افزود: اساس توسعه بر مبنای نیروی انسانی است و برخلاف گذشته که سرمایه‌های مادی مورد نظر بود، امروزه چیزی که در دنیا توسعه را ممکن می‌کند، توسعه نیروی انسانی است و زیربنای توسعه هم آموزش و پرورش است.

اکرمی با بیان اینکه کالبد و فضای مدرسه مکانی مقدس است،a خاطرنشان کرد: لازمه توجه به کالبد مدارس، طراحی خوب فضای آموزشی است که بتواند نقش ارزنده خود را در خصوص آموزش ایفا کند.

وی ادامه داد: فضای فیزیکی و معماری مدارس در آموزش بسیار تعیین کننده هستند زیرا معماری رفتار انسان را شکل می‌دهد و با معماری می‌توانیم رفتار انسانها را نیز معطوف این طراحی کنیم.

مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حوزه معماری تصریح کرد: فضای باز جزئی از فضای آموزشی مدرسه است و با توجه به اینکه تربیت در آن رخ می‌دهد، بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه خانه دوم کودک است، گفت: انسان بهترین زمانهای خود را در مدرسه می‌گذراند و از لحاظ روانشناسی مرحله اول شخصیت تا 6 سالگی و مرحله دوم در مدرسه ابتدایی شکل می‌گیرد؛ امروز حتی میتونیم بگوییم که مدرسه خانه اول است زیرا به لحاظ تغییرات زیستی که رخ داده است پدر و مادر شاغل هستند و کودکان زمان بسیاری را در مدرسه سپری می‌کنند.

اکرمی تصریح کرد: باید مدرسه‌ای بسازیم که امکان فعالیت را به دانش‌آموزان بدهد و فضا باید شادو مفرح و دارای امکانات بازی و حرکت در آن فراهم و امکان کنجکاوی در آن وجود داشته باشد.

دبستان 14 کلاسه امام سجاد (ع) در شهریار استان تهران افتتاح شد
منتشرشده در اخبار

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، دبستان 14 کلاسه امام سجاد (ع) واقع در شهرستان شهریار استان تهران به بهره‌برداری رسید.

این آموزشگاه دارای 1440 مترمربع زیربنا، کتابخانه، کارگاه و سالن چند منظوره است که در دو نوبت تحصیلی پذیرای 570 دانش‌آموز در هر نوبت است.

آموزشگاه فوق با اعتبار مجموع یک میلیارد و 500 تومان احداث شده است که 900 میلیون تومان آن توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و دریافت کمک از کشورهای «اتحادیه اروپا، فرانسه، جمهوری چک، ژاپن، جمهوری کره، فدراسیون روسیه و موسسه آموزش کودک» و 600 میلیون تومان آن به همت خیرین نیک اندیش مدرسه ساز مجید عبدخدایی و داوود رحمتی تأمین شده است.

در آیین افتتاح دبستان امام سجاد (ع) شهریار، محمدعلی قورچی‌بیگی معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، محمودی شاه‌نشین نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، فرنیانپور معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان شهریار، تیموری معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل وزارت آموزش وپرورش و پارسا مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار حضور داشتند.​

در چهل سالگی انقلاب؛ آموزشگاه 21 کلاسه صدف ٢ با حضور استاندار تهران در شهرستان شهریار افتتاح شد
منتشرشده در اخبار

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، آموزشگاه 21 کلاسه صدف٢ در شهرستان شهریار از توابع استان تهران به بهره‌برداری رسید.

این آموزشگاه در 3250 مترمربع زیربنا، 4 طبقه آموزشی، 21 کلاس درس، ظرفیت 670 دانش‌آموز و با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد و 200 میلیون ریال احداث شده است.

انوشیروان محسنی بند‌پی استاندار تهران در نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران با حضور در شهرستان شهریار، ضمن افتتاح آموزشگاه صدف٢، از احداث این مدرسه در شهرستان شهریار تشکر و قدردانی کرد.

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران پروژه آموزشی فوق را از ابتدای سال جاری شروع و در 21 بهمن ماه 1397 به بهره‌برداری رساند.

بازدید دكتر مهراله رخشاني مهر معاون وزير و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور از اداره كل نوسازي مدارس استان تهران
منتشرشده در اخبار
 به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، مهراله رخشانی‌مهر
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورازبخش‌های مختلف
اداره کل نوسازی مدارس استان تهران بازدید کرد. در جریان این بازدید، رئیس سازمان
نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از واحدهای تابعه در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی،
 معاونت فنی،معاونت‌های اجرایی شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران، مشارکت‌های مردمی، 
واحدهای دستگاه نظارت، حقوقی، حراست و روابط عمومی بازدیدبه عمل آورد.حضور در اتاق
تمامی همکاران و صحبت در خصوص چگونگی انجام فعالیت‌ها و دریافت نقطه نظرات مهندسان
اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، ازبرنامه‌های این بازدید بود.علی شهری مدیرکل
نوسازی مدارس استان تهران ضمن همراهی دکتر رخشانی‌مهر، توضیحات تکمیلی از چگونگی
انجام فعالیت‌های اداره کل استانتهران ارائه کرد.دکتر مهراله رخشانی ‌مهرمعاون وزیر
و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در جريان بازدید از واحدهای
مختلف نوسازی مدارس استان تهران، ضمن بررسي اقدامات تمام مهندسان در توسعه فضاهای
آموزشی تهران، «استان تهران» را یکی از تأثیرگذارترین استانهای کشور به لحاظفضاهای آموزشی
برشمرد.در جریان حضور ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از
اداره کل استان تهران، عماد مخدومي مديركل دفتر فني سازمان نوسازیمدارس کشور حضور داشتند.
غرس دو اصله درخت توسط مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران به مناسبت روز درختکاری
منتشرشده در اخبار

 

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران به مناسبت 15 اسفندماه و روز درختکاری، دو اصله درخت در محوطه ورودی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران غرس کرد

nosazi

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران

  • آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک کوچه شهید خلیل زاده پلاک 9
  • کدپستی : 1969754114
  • تلفن های تماس: 88779151
  • پست الکترونیک روابط عمومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

dresmap