fa en
تیر 1398
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس: احداث «3 مدرسه سبز» در استان تهران/ «احترام به محیط زیست» تأکید ساخت فضاهای آموزشی سبز است
منتشرشده در اخبار

علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص احداث مدارس سبز، اظهارکرد: کار مطالعه بر روی پیاده سازی مدیریت سبز در مجموعه نوسازی مدارس از سال گذشته کلید خورد و یکی از موضوعات اصلی و مهمی که در بحث مدیریت سبز وجود دارد، «طراحی و احداث مدرسه سبز» است.
وی افزود: جهت پیاده سازی مدیریت سبز، رایزنی‌هایی با دانشگاه صنعت آب و برق به جهت مدیریت بهتر منابع و انرژی، انجمن مدیریت سبز ایران به جهت همکاری و همراهی در انجام این فعالیت و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان که در این زمینه تجربیات و یا طرح‌های جهت ارائه داشتند، جلسات و تعاملاتی انجام شده است.
شهری با بیان اینکه در خصوص انجام فعالیت‌ها با محوریت مدیریت سبز مجموعه اقداماتی باید انجام شود، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و مهندسان نوسازی مدارس توسط شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده است و اهم موضوعات در خصوص معرفی تجهیزان نوین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و مکانیسم به کارگیری آنها و همچنین آگاهی سازی در امور مرتبط با احداث فضاهای آموزشی سبز بود.
وی با تأکید بر اینکه مدیریت سبز در نوسازی مدارس استان تهران اکنون در 3 فاز پیگیری می‌شود، تصریح کرد:  «طراحی مدرسه سبز از ابتدا»، «تبدیل مدرسه در حال بهره‌برداری به مدرسه سبز» و «تبدیل مدرسه در حال ساخت به مدرسه سبز» سه موضوعی است که پیرامون مدیریت سبز در حال پیگیری است. در این خصوص کارگروه‌های تخصصی، فنی و نظارتی ویژه هر یک از بخش‌های مذکور تشکیل شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر 3 مدرسه سبز در تهران در حال احداث است که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند، عنوان کرد: مدرسه سبز شهید باقری (در حال بهره برداری است و موارد مهم در کاربری، تأسیسات و دیگر موضوعات در این مدرسه اصلاح و اکنون به عنوان مدرسه سبز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.)؛ مدرسه سبز شهید عباسی (اکنون در حال تخریب است و از ابتدا با شرایط مدرسه سبز احداث می‌شود) و مدرسه حبیبی مقرر است تا به مدرسه سبز تبدیل ‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اکنون در دنیا موضوعات زیست محیطی از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا حفاظت و احترام به محیط زیست نیز در دستور کار ساخت فضاهای آموزشی قرار گرفته است. ضمن اینکه یکی از اهداف مدرسه سبز، ایجاد الگوی صحیح فرهنگی و رفتاری زیست محیطی است.
شهری با اشاره به اینکه طراحی ساختمان مدارس سبز مطابق با احترام به محیط زیست است و عملکرد بالایی در مصرف انرژی دارد، گفت: موضوعات مورد اهمیت در مدارس سبز شامل جمع آوری آب باران، آب گرمکن خورشیدی و سامانه‌های فتوولتائیک که انرژی خورشیدی را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند از جمله آنها هستند. عوامل مورد اشاره کمک می‌کند تا نیاز به آب و انرژی در ساختمانهای مدارس کاهش پیدا کند. مصالح مصرفی در مدارس سبز بر محیط زیست اثر نامطلوب نمی‌گذارد و سازگار با محیط زیست است.
وی ادامه داد: از جمله مواردی که در مدارس سبز وجود دارد «ساختمان سبز و مصالح دوستدار محیط زیست»، «افزایش کارایی و انرژی های جایگزین»، «مدارس سالم از نظر محیط زیست»، «باغچه ها و حیاط سبز مدرسه»، «یادگیری در محیط و فضای باز مدرسه» و بسیاری موارد دیگر است. 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران اظهارداشت: مدارس سبز با معیارهایی ساخته می‌شود که در کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف کاغذ و مواد مصرفی و لوازم اداری، بازیافت ضایعات و غیره در مدارس موثر باشد.

دكتر علي شهري مديركل نوسازي مدارس استان تهران، انتخاب دکتر ناصر قفلی به عنوان  رياست جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را تبريك گفت
منتشرشده در اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي مدارس استان تهران، علي شهري مديركل نوسازي مدارس استان تهران در پيامي، ضمن گراميداشت ياد و خاطره مرحوم دكتر حافظي، انتخاب دكتر قفلي به رياست جامعه خيرين مدرسه ساز كشور را تبريك گفت.
در پيام دكتر شهري آمده است: دكتر ناصر قفلي سالها به عنوان يكي از بازوان اصلي جامعه خيرين مدرسه ساز كشور در حال خدمت به بخش فرهنگي كشور است و اكنون نيز بدون شك ادامه دهنده راه مرحوم دكتر حافظي براي اعتلاي نظام آموزشي خواهد بود.
لذا، برخود لازم می‌دانم؛ انتصاب دكتر ناصر قفلي را به سمت رييس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور تبریک عرض نمایم. امید است در سایه تأییدات الهی، در این عرصه خطیر و خدمت به جامعه عزیز اسلامی موفق و سربلند باشند.

علي شهري
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان تهران

کسب دو مقام سومی استان تهران در مسابقات ورزشی کارکنان نوسازی مدارس کشور
منتشرشده در اخبار

خانم زینب سلطانیان در رشته ورزشی پرتاب دارت در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز این مسابقات را تصاحب کرد.
آقای جواد خزایی در رشته ورزشی شطرنج در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز این مسابقات را کسب کرد.

nosazi

اداره کل نوسازی مدارس استان تهران

  • آدرس: خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک کوچه شهید خلیل زاده پلاک 9
  • کدپستی : 1969754114
  • تلفن های تماس: 88779151
  • پست الکترونیک روابط عمومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

dresmap