یکی از روشهای خلق منابع مالی جدید، مولدسازی اموال آموزش و پرورش است، این طرح میتواند در شهر تهران انقلابی اساسی ایجاد کند، بهعنوان مثال با فروش یک ملک میتوان هزینه ساخت ۱۳۰ مدرسه را تأمین کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم، کمبود فضای آموزشی در کشور و استان تهران یکی از چالشهای بزرگ حوزه آموزش است که افزایش تراکم دانشآموزان در کلاسهای درس، کیفیت آموزش را بهشدت تحت تأثیر قرار داده است.
استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، قم، البرز و آذربایجان غربی برای ساخت مدرسه نیازمند توجه بیشتری هستند و در اولویت دریافت اعتبارات مالی قرار دارند.
مسعود پزشکیان، رئیسجمهور کشور، تأکید بسیاری بر حل مشکل کمبود مدارس دارد. وی در بازدید از قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) گفت: "تصور میکنم بهصورت یکساله میتوانیم تمام مشکلات کمبود مدارس را با کمک بسیجیان برطرف کنیم."
تا کنون نیز پنج جلسه ویژه با حضور استاندار تهران برای بررسی و حل مشکل کمبود مدرسه در این استان برگزار شده است.
به همین مناسبت در میزگردی با حضور مجید عبداللهی، معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس؛ عباس زارع، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران؛ مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران و محمدرضا جعفری، مدیرعامل مجمع خیّرین مدرسهساز کشور، به بررسی موضوع کمبود مدرسه در کشور پرداخته شد.
در بخش نخست این میزگرد، مشکلات مرتبط با کمبود مدارس در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.
در بخش دوم، راهکارهای ایجاد منابع مالی جدید با توجه به محدودیتهای بودجه دولت و نقش مولدسازی اموال آموزش و پرورش مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.
در این میان با توجه به بیانات زارع مدیر کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران، مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش بهعنوان یکی از راهکارهای اساسی برای جبران کمبود مدرسه در مناطق مختلف کشور مطرح شد.
طبق آمار سازمان نوسازی مدارس، تاکنون 21 ملک آموزش و پرورش برای مولدسازی معرفی شدهاند. در این فرآیند، اموال مازاد دولت شناسایی، ارزشگذاری و فروخته میشوند تا درآمد حاصل برای پروژههای عمرانی از جمله ساخت مدارس جدید بهکار گرفته شود.
وزارت آموزش و پرورش نیز فهرست املاک مازاد خود را در دبیرخانه هیئت عالی مولدسازی داراییهای دولت منتشر کرده است.
خلق منابع برای ساخت مدارس جدید بهچهصورت انجام میشود؟
زارع: خیّران کنار دولت برای ساخت مدارس حضور مؤثری دارند، شاید میزان کمک مالی آنها [در مقایسه با حجم کمبودها] اندک باشد، اما آثار و برکت فعالیتهایشان غیرقابلانکار است، به همین دلیل، جذب و تکریم خیران همواره از اولویتهای ما بوده است و هرساله بهطور جدی دنبال میشود.
مولدسازی؛ انقلابی برای تحول در مدرسهسازی
یکی از موضوعات مهم برای تأمین منابع مالی جدید، مولدسازی اموال آموزش و پرورش است. این طرح میتواند در شهر تهران تحولی اساسی ایجاد کند بهعنوان مثال با فروش املاک مازاد، در برخی موارد حتی با فروش یک ملک میتوان هزینه ساخت 100 مدرسه را تأمین کرد، البته تاکنون درآمدی از این محل نداشتهایم.
در جلسهای که با حضور استاندار تهران درباره مولدسازی برگزار شد، تأکید شد که با پیگیریهای جدی، اجرای این طرح بهزودی عملیاتی خواهد شد، در صورت تحقق، میتوان بخش قابلتوجهی از مشکلات مدارس استان تهران را برطرف کرد.
ساخت 130 مدرسه جدید با فروش یک ملک
بهعنوان نمونه، تنها یک ملک آموزش و پرورش در میدان ونک، بین یک تا چهار هزار میلیارد تومان ارزشگذاری شده است، در حالی که استان تهران برای رسیدن به استاندارد 5.28 مترمربع فضای آموزشی بهازای هر دانشآموز، نیازمند ساخت 181 مدرسه جدید است، فروش همین ملک میتواند منابع مالی لازم برای ساخت 130 مدرسه جدید را فراهم کند.
ادامه مطلب...مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: با توجه به تأکید رئیسجمهور برای حل مشکل کمبود مدرسه تا کنون ۵ جلسه با حضور استاندار تهران برای بررسی مشکل کمبود مدرسه و ساخت مدارس جدید برگزار شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران، به نقل ازخبرگزاری تسنیم؛ کمبود مدرسه و ضرورت توسعه فضاهای آموزشی، به یکی از اولویتهای جدی دولت تبدیل شده است.
عباس زارع، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم تأکید کرد که رئیسجمهور به طور ویژه بر ساخت مدارس جدید و رفع کمبودهای موجود تأکید دارد.
زارع از برگزاری پنج جلسه ویژه با حضور استاندار تهران برای بررسی و حل مشکل کمبود مدرسه در این استان خبر داد.
برگزاری جلسات هم اندیشی در خصوص مولد سازی
وی همچنین افزود که جلسهای با محوریت مولدسازی املاک برای تأمین منابع مالی مورد نیاز ساخت مدارس جدید برگزار شده است.
زارع با اشاره به افزایش تعداد دانشآموزان اتباع در استان تهران اظهار داشت: در شهرستانهای تهران به 144 هزار دانشآموز اتباع و در شهر تهران به 50 هزار دانشآموز اتباع خدمات آموزشی ارائه میشود. برای ساماندهی این دانشآموزان، نیازمند 388 مدرسه جدید هستیم.
وی افزود: در پنج سال گذشته، تنها 8 مدرسه با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ساخته شده و 10 مدرسه نیز از گذشته موجود بوده است. با این شرایط، همچنان به 370 مدرسه 15 کلاسه جدید نیاز داریم تا بتوانیم پاسخگوی این جمعیت دانشآموزی باشیم.
زارع تأکید کرد که دولت به تنهایی توانایی تأمین مالی برای ساخت مدارس جدید را ندارد و باید انبوهسازان در این زمینه مشارکت کنند.
وظیفه انبوهسازان در ساخت مدارس
وی گفت: باید انبوهسازان مکلف به ساخت مدرسه شوند و سیستمهای نظارتی نیز برای تحقق این موضوع همراهی بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.
او همچنین بیان کرد که تأمین اعتبار توسط وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس در پروژههای انبوهسازی دشوار است و اساساً آموزش و پرورش وظیفه ساخت مدرسه به جای انبوه سازان را ندارد.
ادامه مطلب...تماشاخانه تصویر
http://dresteh.ir/index.php/daily-news?start=84#sigProId628418e29f
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، آیین نکوداشت از یک عمر مجاهدت و زحمات خداپسندانه خیر سرافراز مدرسه ساز زنده یاد «هاشم سلیمی آشتیانی» روز سهشنبه ۶ آذر، ساعت ۱۵ با حضور خانم دکتر مهاجرانی سخنگوی دولت، دکتر خان محمدی رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیزات مدارس کشور، ناصر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، دکتر زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران، وجمعی از خیرین، دوستان و وخانواده محترم ایشان برگزار شد.
سلیمیآشتیانی از جمله چهرههای ماندگار خیرین بود که از دهه ۱۳۷۰ شمسی نسبت ساماندهی فعالیتهای خیری اقدام کرد و با ایجاد جوامع خیری تخصصی، ضمن یاریرساندن به دولت در بحث رفع کمبودها و مشکلات، تلاشی مضاعف برای رفع محرومیت از جامعه کمبرخوردار کشور داشتند.
یادگارهای فراوان و بیشماری از زندهیاد سلیمی آشتیانی، با بیش از سه دهه فعالیت مستمر و شبانهروزی در عرصههای مختلف خیری در جای جای ایران اسلامی بهجای مانده است.
با همت خیر خواهانه زنده یاد هاشم سلیمی آشتیانی در سطح کشور حدود ۲۰۰ مدرسه مشارکتی ودر سطح استان تهران ۱۴ مدرسه مشارکتی برای دانش آموزان ایران عزیزمان به یادگار گذاشت.
این خیر خوشنام تهرانی از بنیانگذاران جامعه خیرین مدرسهساز کشور و مجمع خیرین سلامت کشور، مجمع خیرین کشور، جامعه خیرین حامی معلولان کشور، جامعه خیرین مسجدساز کشور، انجمن خیرین مسکنساز ایران و بسیاری از تشکلها و محافل خیری در ایران، ۲ شهریور ماه ۱۴۰۳ به دلیل ابتلا به سرطان خون در ۶۶ سالگی در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.
به همین مناسبت به منظور تجلیل از خدمات ارزنده ونگرش والای این خیر والامقام، مراسم یادبود نکوداشت ایشان با همت سازمان نوسازی مدارس کشور، جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و همکاری اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران در سالن همایش منطقه ۳شهر تهران برگزار شد.
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در این آیین با شکوه ، اظهار داشت: بزرگداشت آدم های بزرگ کار ارزشمندی است.بسیار خدا را شاکرم که در جمع پرنور خیرین هستم.
وی با بیان اینکه درپشت هر خیری خانواده ای حامی وجود دارد که امر خیر را هدایت و حمایت می کند، بیان داشت: سپاس ویژه دارم از خانواده زنده یاد سلیمی آشتیانی که در این مسیر همراه و هم قدم ایشان بودند و مطمئنا نقش ویژه ای در آثار خیر و ماندگارشان دارند.
مهاجرانی با ابراز خشنودی از اینکه از خانواده فرهنگی معلم زاده اند و سالها در عرصه آموزش و پرورش فعالیت داشته اند، افزود: بنده سر سفره فرهنگ نشسته ام و بزرگ شده ام، مدرسه سازی فعالیتی فرهنگی است، این بسیار مهم است چرا که همه تلاش فرهنگ بر ساختن آدم و جامعه انسانی است.
سخنگوی دولت گفت: اغلب آدم هایی که در طلب جاودانگی سفر میکنند و راه می پیمایند در طلب آب حیات هستند تا ماندگار شوند، چرا که انسان جاودانگی را دوست دارد اما می دانیم زیست ابدی وجود ندارد، مگر آدمی به معنای واقعی صورت و وجود خودش را از همه منیت ها پاککند تا نور حق بر دل آدمی بتابد.
مهاجرانی خاطر نشان کرد:در واقع برای ماندگاری هیچ نیازی به آب حیات نیست باید از ظلمات، خودخواهی، حسد، کینه و جهل عبور کرد. ابتدا باید تهذیب کرد تا خیر و ماندگار و مهربان شد.
وی با گرامیداشت یاد زنده یاد سلیمی آشتیانی، ابراز داشت: آنچه که ما را امروز به بهانه زاد روز ایشان دور هم جمع کرده است، این است که او سینه را از کینه هاو پلیدی ها شست و به رنگ خدایی درآمد و علت اینکه جمع زیادی ذکر خیر او را دارند بخاطر این رنگ خدایی است.
مهاجرانی تصریح کرد: سلیمی آشتیانی معنی رضایت خدا را در خدمت به خلق جست و یافت، همانطور که فرزند بزرگوارشان بیان کرد ایشان محل تلاقی دین ملیت و مردم بودند. مذهب را در خدمت به خلق و ایرانیت را در جلب رضایت مردم می جست.
سخنگوی دولت با بیان اینکه خیرین و بالاخص سلیمی آشتیانی مدارس را هم به نام ائمه اطهار، نام گذاری کردند: ایشان به دنبال چیزی فراتر از این بودند که نامشان بماند، سلیمی پا بر روی منیت و نام خود گذاشت.
مهاجرانی در پایان با قدردانی از همه خیرین در همه عرصه ها و به خصوص خیرین مدرسه ساز گفت: انشالله نام تک تک شما نام زیبای مهر خداوندی باشد. آدم هایی که صفت رحمت و رحمانیت را یدک می کشند.
حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این آیین نکوداشت زنده یاد سلیمی آشتیانی اظهار داشت: حضور در چنین نشست و آیین مایه فخر و مباهات ماست، نکوداشت خیرین برای ما خیر و برکت دارد.
وی با اشاره به اینکه اجر خانواده سلیمی کمتر از خود این بزرگوار نیست، اذعان داشت: خیر نیک اندیش ما در ایام کرونا در کنار مردم ایستاد، از زمانی که ما دانش آموز بوده ایم ایشان در کار خیر مشغول بودند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: سلیمی آشتیانی با تمام وجود و سلول های بدنش راه را برای مردم باز می کرد و حقیقتا گره گشای مردم در همه امور بود. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به ویژگی های شخصیتی و اخلاق نیکوی زنده یاد سلیم آشتیانی، گفت: این خیر نیک اندیش عاشق کودکان این سرزمین بود و دغدغه دانش آموزان داشت و روحیه خیر ایشان در خصوص دانش آموزان استثنایی و ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی دوچندان بود.
خان محمدی با بیان اینکه در کنار این بزرگان در پیشگاه خداوند به آدمی احساس کوچک و کمتر از ذره بودن دست می دهد، ادامه داد: راه خیر و نفس و ذکر و یاد ایشان در دور افتاده ترین روستاها در مدارس هست و این نگاه عمیق و راهبردی این مرد بزرگ بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خط سیر الهی این بزرگ مرد یک خط الهی است، ابراز داشت: برای نمایش الگویی از عشق به امام حسین(ع) ، باید چهره زنده یاد سلیمی آشتیانی را به تصویر کشید.
وی با اشاره به اینکه باید راه و مرام و مکتب خیرین را به دانش آموزان آموخت،افزود: ایشان همواره پدرانه و تیزبینانه بنده را نصیحت می کرد و مشورت می داد و هر جایی کاری به محدودیت و مشکل برمی خورد؛ می فرمودند قطعا خیرین به یاری خدا راه را باز می کنند.
خان محمدی گفت: به یقین خیرینی که در مدرسه سازی سرمایه گذاری می کنند، آینده را میبینند و این مبالغ را هزینه نمی دانند و به این امر واقف اند که در مسیر انسان سازی گام بر می دارند.
وی با اشاره به تلاش های خیرخواهانه زنده یاد هاشم سلیمی آشتیانی در عرصه مدرسه سازی به خصوص برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه و خدمت رسانی به مردم در ایام بیماری کرونا در کشور، افزود: هاشم سلیمی آشتیانی و همراهانش تمام وقت و وجود خویش را صرف خدمت به نظام تعلیم و تربیت و سلامت کشور نمودند، امیدواریم راه مرحوم سلیمی آشتیانی که هزاران نفر را به سمت مدرسه سازی سوق داده است، ادامه یابد.
حمیدرضا خان محمدی در پایان تصریح کرد: خیرین نقش بیبدیل و بسزایی در تربیت نسل فردای کشور دارند و اقدامات آنها راهبردیترین اقدام در نظام آموزش و پرورش است، ما خیرین را یار و یاور دولت وبزرگترین رکن عرصه مدرسه سازی می دانیم.
گفتنی است در این مراسم که خانواده و دوستان زنده یاد سلیمی آشتیانی ، جمعی از خیرین ، سخنگوی دولت ، رئیس جامعه خیرین مدرسه کشور ، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ومدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تهران حضور داشته اند با رونمایی سردیس - زندگینامه - لوح و تمبر یادبود از یک عمر خدمات مجاهدانه آن مرد نیکوکار در عرصه های مختلف به خصوص مدرسه سازی تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، جلسه هم اندیشی و بررسی فرصتها و چالشهای فضاهای آموزشی و پیگیری کمبودهای شهرستان های شهرری ناحیه ۱ و۲ ، فشافویه وکهریزک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تهران، جلسه آسیبشناسی ارزیابی عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با حضور عباس زارع مدیر کل وخانم نوروزی نماینده سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران، اعضای شورای معاونین واعضای کمیته ارزیابی عملکرد، سه شنبه ۲۹ آبان ماه در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.
دکتر زارع ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمام همکاران گرامی بابت رشد جایگاه اداره کل استان تهران نسبت به سال قبل، بر آسیبشناسی و رفع مشکلات مربوط به سال ۱۴۰۲ و اجرای دقیق دستورالعمل های ارزیابی عملکرد در سال جاری و به بررسی دقیق آئین نامه های ارزیابی عملکرد تا حصول نتیجه و اجرایی شدن آن تاکید کردند.
شایان ذکر است با توجه به همفکری و اشتراک گذاری تجربیات و کلیات اهم موضوعات ارزیابی در این جلسه مقرر شد؛ در شاخصهایی که ابهاماتی وجود دارد، مکاتبات لازم صورت پذیرد و تلاش شود تا در سال آینده نقاطی که به خوبی دیده نشدند، با تلاش مضاعف منجر به کسب امتیاز وارتقای رتبه حداکثری گردد.
ادامه مطلب...به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، با توجه به اهمیت توسعه مشارکتهای مردمی و تکریم خیرین گرانقدر مدرسهساز، تفاهمنامههای منعقده فی ما بین این اداره کل و خیرین ارجمند، به سند تک برگ تبدیل گردید.
این اقدام با هدف همکاری متقابل در پاسخگویی به استعلامات ثبتی و تبدیل اسناد دفترچهای موجود که قراردادهای خیرین محترم مدرسه سازدر آن ثبت و نگهداری می گردید، به سند قانونی و رسمی تک برگ تغییر یافت.
با توجه به تاکید "زارع مدیر کل" جهت حراست و حفاظت از اموال بیت المال وحساسیت خاصی که نسبت به ثبت تفاهم نامه های خیرین داشتند، موضوع مستند کردن اموال دولتی به خصوص اراضی و ساختمانهای خیرساز با ثبت سند تک برگ، یکی از راههای حفاظت از بیتالمال وحقوق خیرین نیک اندیش به حساب می آید.
به همین مناسبت علیرضا راشکی معاون برنامه ریزی وتوسعه مشارکتهای سازمان نوسازی مدارس کشور طی اهدای تقدیر نامه به دکتر زارع مدیر کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان تهران جهت برنامه ریزی" فرآیند ثبت توافق نامه های تک برگ خیرین مدرسه ساز" تقدیر وتشکر کردند.
ادامه مطلب...
استان تهران در "جشنواره ورزشی کشوری" کسب مقام سوم مشارکت/کسب قهرمانی مسابقات فوتبال دستی مردان مطلب ویژه
تماشاخانه تصویر
http://dresteh.ir/index.php/daily-news?start=84#sigProId486ec3c30b
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ، سومین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور با نام و یاد سرداردلها شهید حاج قاسم سلیمانی در طی سه روز متوالی ۱۴ الی ۱۷ آبان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.
این جشنواره فرهنگی ورزشی با هدف آشنایی با آداب و رسوم اقوام ایرانی و همچنین ایجاد شور وهیجان وانگیزه در بین کارکنان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.
آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور «یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی» عصر روز پنجشنبه ۱۷آبان ماه با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس، خدیجه نیزاری و ابوالفضل هندویان خیرین مدرسهساز و محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسهساز ومدیران کل نوسازی مدارس استان های کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
باید در مقایسه با همه سازمانها بهترین باشیم
حمیدرضا خانمحمدی در این آیین ضمن قدردانی از تمام خیرین و ورزشکاران پیشکسوت کشور و همه کارکنان سازمان نوسازی مدارس، اظهار کرد: همه همکاران ما در سازمان نوسازی مدارس برای ساخت مدرسه برای دانشآموزان شبانهروز تلاش میکنند. خوشحالیم که این برنامه را توانستیم برگزار کنیم تا بخشی از این تلاش و خستگی شما را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه ۷۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی پس از انقلاب تاکنون ساخته شده است، گفت: مهندسان ما در مهر امسال نیز ۱ میلیون مترمربع فضای آموزشی را تحویل دادند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ورزش و توجه به ورزش همگانی و حرفهای برای سازمان نوسازی مدارس جزو اولویتهاست و همکاران ما حداقل باید در یک رشته ورزشی شرکت کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از ویژگیهای سازمان نوسازی مدارس این است که کارمند پشت میز نشین ندارد. ما باید در مقایسه با همه سازمانها بهترین باشیم.
خانمحمدی ضمن تقدیر از خدمات خیرین مدرسهساز، گفت: خیرین با عشق پای کار هستند و همه باید دور هم جمع شویم و تلاش کنیم برای اعتلای آموزش و پرورش.
رئیس سازمان نوسازی مدارس تاکید کرد: یادمان باشد که مدیون خون چه کسانی هستیم و یادمان هم نرود که رژیم سفاک صهیونیستی در غزه و لبنان چه کار میکند. از همه شما که از همه استانها حضور پیدا کردید تشکر میکنم.
همچنین این مراسم با حضور سه چهره مردمی و قهرمان ملی یک روز به یاد ماندنی ثبت شد؛
حمید استیلی ، حسن روشن و حسین شمس سفیران مدرسه سازی کشور شدند.
روشن: نشان مدرسهسازی برای من از همه مدالهایی که دارم پرافتخارتر است.
حسن روشن پیشکسوت فوتبال کشور و باشگاه استقلال در این آیین ضمن ابراز خوشحالی در جمع کارکنان سازمان نوسازی مدارس گفت: من سالها در دوبی بودم و بارها در محافل مربوط به مدرسه آنها بودم اما هیچ بویی از خیرین نبود ولی اینجا فضا متفاوت است و امیدوارم همین مسیر را به خوبی طی کنید.
این پیشکسوت فوتبال کشورمان در واکنش به دریافت نشان سفیر مدرسه سازی کشور در حالیه اشک می ریخت، اظهار کرد: من ۲۶ مدال دارم اما این نشان از همه آنها برای من پرافتخارتر است.
شمس: با افتخار همه جا قبل از اینکه بگویم مربیام، میگویم معلم هستم
حسین شمس پیشکسوت فوتبال هم در ادامه اظهار کرد: با افتخار ۳۰ سال معلم آموزش و پرورش بودم و هر جا قدم میگذارم سرم را بالا میگیرم و قبل از اینکه بگویم مربی هستم با افتخار میگویم معلم هستم.
وی افزود: امیدوارم با قدم گذاشتن در این مسیر و مدرسهسازی برای بچهها، این اقدام تبدیل به ذخیره دنیا و آخرت ما شود.
استیلی: سفیر مدرسهساز بودن برای من سعادت بزرگی است.
حمید استیلی قهرمان پیشکسوت فوتبال کشورمان نیز ضمن قدردانی از خیرین مدرسهساز اظهار کرد: سفیر مدرسهساز بودن برای من سعادت بزرگی است. من از خیرین مدرسهساز تشکر میکنم، کار خیرین بسیار بزرگ است و من از همه شما ممنونم.
شایان ذکر است در این مراسم حمید استیلی، حسن روشن و حسین شمس سه چهره مردمی و قهرمان ملی با دریافت نشان و عنوان سفیر مدرسهسازی یک روز به یاد ماندنی را برای فرزندان ایران ثبت نمودند.
همچنین قهرمانان مسابقات ورزشی جشنواره، جوایز خویش را از این عزیزان دریافت نمودند.
درسومین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور، اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان تهران مقام سوم مشارکت ورزشی را کسب کرد.
همچنین جناب آقای محمد دست آموز کسب عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال دستی مردان را به دست آورد.
گفتنی است در سومین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور علاوه بر برنامههای متنوع فرهنگی از جمله اردوی کوه پیمایی به قله نزدیکیم، اردوی بازدیدی برج میلاد، اردوی زیارتی حرم مطهر و بهشت زهرا ، پخش فیلم، جنگ شادی و... مسابقات مختلف ورزشی در دو بخش همگانی شامل پیادهروی، دومیدانی، طناب زنی، هفت سنگ و ... و نیز رشته های حرفهای شامل فوتسال آقایان، دارت، تنیس روی میز و فوتبال دستی آقایان و بانوان برگزار و در این مراسم از برگزیدگان تقدیر شد.
ادامه مطلب...
کمبود فضاهای آموزشی با هم افزایی مرتفع می شود
فرماندار تهران گفت: مسئولان در رفع دغدغه دولت چهاردهم در رفع فضاهای آموزشی پایتخت تلاش کنند.
جلسه بررسی مشکلات تأمین فضاهای آموزشی شهر تهران روز چهارشنبه ۹ آبان ماه به رياست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار، زارعی معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار، زارع مدیرکل نوسازی مدارس استان، بخشداران تابعه شهرستان، فاطمی دبیر کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط در محل سالن جلسات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
قیومی در این جلسه با تاکید بر اهمیت ساخت فضاهای آموزشی با توجه به رشد جمعیتی در مناطق تهران اظهارداشت: باتوجه به انبوه سازی ساختمان های مسکونی و نیاز به محیط های آموزشی و فرهنگی، نبود فضای آموزشی (مدرسه) به شدت احساس می شود که باید با همکاری های مختلف این مشکل رفع شود.
قیومی بیان کرد: کمیته های مختلفی در این موضوع برای مناطق تهران بایستی ایجاد شود تا با سرعت بخشی به رفع موانع، ضمن برطرف کردن کمبود فضای آموزشی دغدغه مهم دولت در پایتخت را برطرف سازیم.
معاون استاندار تهران یادآورشد: حل مشکل فضاهای آموزشی یکی از دغدغه های دولت است که با تفاهم، هم افزایی و همکاری می توان مشکل را حل کرد.
فرماندار تهران در ادامه با اشاره به ظرفیت های شکل گرفته در پروژه یادگار امام عنوان کرد: پروژه یادگار امام(ره) یکی از مهمترین و با ظرفیت ترین پروژه هایی است که در حال اجرا است، شروع کار بسیار دشوار بود اما اکنون به مرحله رسیده که می توان این ساخت را تحسین کرد و با توجه به رشد جمعیتی تهران به این قبیل پروژه ها نیازمند هستیم.
وی در پایان اذعان داشت: زمین های مولدساز را از طریق آموزش و پرورش شناسایی و در کمیته ماده ۵مطرح کنید تا به کار ساخت مراکز آموزشی و رفع موانع سرعت داده تا انشاالله تهران بزرگ در سال آینده به عنوان یک الگو در رفع فضاهای آموزشی مطرح شود.
در این نشست زارع مدیر کل وچگنی معاون نظارت اجرایی از نوسازی مدارس استان تهران حضور داشتند.